נפגעתם בתאונה מוזרה? אל תהססו, תתבעו!

נפגעתם בתאונה מוזרה תתבעו

הרכבת בלמה בפתאומיות, נהג האוטובוס פנה בחדות, נפלתם תוך כדי היציאה מהרכב ונחבלתם כתוצאה מכך? יתכן שהמדובר בתאונת דרכים אשר בגינה ניתן לקבל פיצוי מחברת הביטוח.

אם הייתם מוצאים את עצמכם מעורבים בתאונת דרכים עם רכבכם הפרטי, מן הסתם הייתם יודעים שזכותכם לתבוע את חברת הביטוח בה מבוטח הרכב בביטוח חובה.

חשוב שתדעו שיתכן שזכות זו עדיין קיימת גם במקרה של תאונות דרכים לא שגרתיות, כגון בלימת חירום בתחבורה ציבורית, נפילה ממדרגות האוטובוס תוך כדי כניסה או יציאה ממנו, נפילה במהלך כניסה או יציאה מרכבכם הפרטי ועוד תאונות העלולות להתרחש.

על פי חוק הפלת"ד (חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה – 1975) תאונת דרכים הינה "מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה (…)".

הביטוי "שימוש ברכב מנועי" מתייחס למגוון רחב של שימושים, כגון נסיעה ברכב, כניסה לתוכו או ירידה ממנו, החנייתו, דחיפתו או גרירתו, טיפול דרך או תיקון דרך ברכב, התנתקות או נפילה של חלק מהרכב או מטענו תוך כדי נסיעה וכן הינתקות או נפילה מרכב חונה או עומד וכיוצא בזה.

כך שלמעשה, גם אם אבן התעופפה ממשאית ופגעה ברכבכם, יתכן ומדובר בתאונת דרכים.

מה עושים במקרה של תאונה בתחבורה ציבורית?

ראשית, במקרה של תאונה כזו, ישנה חשיבות רבה להוכחת האירוע. לכן, על הנפגע ליידע את נהג הרכב, או האוטובוס, או את פקח הרכבת על הפגיעה והתרחשות התאונה.

בנוסף, עליכם לאסוף את כלל המידע הדרוש אודות המקרה, לרבות מספר הרישוי של הרכב / האוטובוס, זהות חברת האוטובוס (דן, אגד, קווים וכו'), מספר קו האוטובוס, מסלול נסיעתו, שם הנהג, שמירת כרטיס הנסיעה וכו'.

כמו כן, מומלץ לקחת פרטים מעד שהיה נוכח באירוע.

גם פגיעה במהלך כניסה או יציאה מהרכב הפרטי עשויה להוות תאונת דרכים

במקרים בהם מתרחשת הפגיעה תוך כדי כניסה או יציאה מהרכב הפרטי, יתכן שמדובר ב-תאונת דרכים וניתן לתבוע את מבטחת הרכב בביטוח חובה.

כך, למשל, אדם אשר סיים נסיעה ברכב ובמהלך יציאתו מהרכב נפל ונחבל, בין אם מכך שרגלו נתקלה בחגורת הבטיחות או בסף הרכב או מכל סיבה אחרת, יכול ויהיה זכאי לקבלת פיצוי מחברת הביטוח.

יתירה מזאת, גם שימושי לוואי נוספים לכניסה או ליציאה מהרכב עשויים להיחשב כ"שימוש ברכב מנועי" כהגדרתו בחוק, ויבחנו לגופם.

*הכתוב האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אצל עורך דין תאונות דרכים, על כן, מי שמסתמך על האמור בו, עושה כן על אחריותו בלבד!

הרכבת בלמה בפתאומיות, נהג האוטובוס פנה בחדות, נפלתם תוך כדי היציאה מהרכב ונחבלתם כתוצאה מכך? יתכן שהמדובר בתאונת דרכים אשר בגינה ניתן לקבל פיצוי מחברת הביטוח

הואשמת בעבירת תעבורה? אל תתמודד עם זה לבד. קבל ייצוג מקצועי ממומחי דיני התעבורה המנוסים שלנו. עם ניסיון של מעל 25 שנה ורקורד מוכח בבתי משפט ברחבי הארץ, נוכל לעזור לך להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית. קבל את העזרה המשפטית שאתה צריך עוד היום והימנע מקנסות גבוהים ונקודות ברישיון שלך או מעונשים כבדים אף יותר.

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא משפטי

שיטת הניקוד בגין עבירות תנועה
קיבלת בצמוד לקנס גם נקודות?

ניתן למחוק נקודות על מנת להימנע מסנקציות (אמצעי תיקון) המופעלות על נהגים שצברו אותן. ברוב המקרים ניתן למחוק את הנקודות באופן ודאי.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול
נהיגה תחת השפעת אלכוהול

שתיית אלכוהול מהווה את אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על ההסתברות לביצוע תאונת דרכים, מהסיבה הפשוטה שככל שריכוז האלכוהול בדם גבוה יותר, יורדת היכולת של הנהג לבצע פעולות פשוטות בנהיגה