עורך דין משרד הרישוי

עורכי דין ממלאים תפקיד מכריע בסיוע ללקוחות בהתנהלותם מול גורמי אכיפת החוק. הדבר נכון במיוחד במשרד הרישוי, בו אנשים עשויים להתמודד עם מגוון בעיות משפטיות הקשורות לקבלת רישיון נהיגה ורישיון רכב ואחזקתם, שלילת רישיון וכיוצא באלה. במדריך זה, נחקור את תפקידו של עורך דין במשרד הרישוי וכיצד הוא יכול לסייע ללקוחות במסגרת זו. ישנן מספר נסיבות שמצדיקות פניה לעורך דין תעבורה

ייצוג מול משרד הרישוי עם עורך דין תעבורה

אחד מהתפקידים המרכזיים של עורך דין במשרד הרישוי הוא מתן ייצוג משפטי ללקוחות בהליכים המתנהלים מול משרד הרישוי, לרבות משרד התחבורה רישיון רכב, פסילת רישיון נהיגה משרד הרישוי, ומשרד התחבורה רישיון נהיגה.. לדוגמה, במידה שלקוח עומד בפני שלילת רישיון נהיגה עקב עבירות תנועה, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה הבקיא בחקיקה ובפסיקה הרלוונטיים.

נהיגה במהירות מופרזת

נהיגה מעל למהירות המותרת נחשבת לעבירת תנועה חמורה אשר תיתכן שלילת רישיון הנהיגה בגינה, כמו גם דוחות כבדים. במידה שאתם עומדים למשפט או שקיבלתם קנס מופרז על לא עוול בכפכם, חשוב שתסתייעו בעורך דין תעבורה שיסייע לכם להשיב לכם את רישיון הנהיגה שלכם ולהפחית את העונש שאתם צפויים לו.

ייצוג בפני הוועדה מטעם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

במידה שנמצא כי כושר הנהיגה שלכם לקוי כתוצאה מליקוי רפואי, אתם עשויים למצוא את עצמכם נבחנים מול ועדה מטעם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

מטרתו של המכון הינה לבחון נהגים אשר סומנו ככאלו שכושר נהיגתם לקוי כתוצאה ממצבים בריאותיים או נפשיים, ריבוי עבירות תנועה או אישום בגין נהיגה בהשפעת אלכוהול או סמים. הבחינות במכון כוללות הערכות ומבחנים שונים, כמו גם בדיקות מקצועיות. חשוב להיעזר בעורך דין תעבורה שיסייע לכם להבטיח את זכויותיכם ולשמור על רישיון הנהיגה שלכם. באמצעות ייצוג בפני משרד הרישוי, עו"ד תעבורה יוכל לסייע לכם לשמור על זכויותיכם ולהימנע מההשלכות הפוטנציאליות של אובדן רישיון נהיגה.

נהיגה ללא רישיון (סעיף 10 לפקודת התעבורה)

נהגים שנתפסו כאשר הם נוהגים ברכב ומעולם לא החזיקו ברישיון נהיגה עבור הרכב שבו הם נוהגים, עוברים עבירה חמורה אשר נמצאת בראשו של מדרג העברות בתחום, אשר משקפת יחס של זלזול בדרישותיהם הבסיסיות והיסודיות ביותר של דיני התעבורה. לאור עובדה זו, חומרת עבירת הנהיגה ללא רישיון מתבטאת בענישה שנקבעה בפקודת התעבורה, ועומדת על עד שנתיים מאסר בפועל. במידה שהואשמתם בנהיגה ללא רישיון, חשוב לפנות לעורך דין תעבורה מוסמך שיסייע לכם לזכות בהקלה משמעותית בעונש ואף בזיכוי מלא.

נהיגה בשכרות (סעיף 39א לפקודת התעבורה)

נהיגה בשכרות מהווה אחת מן העבירות החמורות ביותר בתחום התעבורה, לאור הסכנה המשמעותית שבה היא מעמידה הן את הנהג והן את סביבתו. העונש הקבוע בחוק על נהיגה בשכרות כולל את פסילתו של רישיון הנהיגה לתקופת מינימום של שנתיים. בתי המשפט בישראל אינם נוהגים להקל ראש בעבירות נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים ונוטים להשית עונשים כבדים. בנוסף, הרשעה בנהיגה בשכרות במקרה של עבירה חוזרת אשר בוצעה בתוך שנה מן ההרשעה הראשונה גוררת עונש מינימום של ארבע שנות פסילה. כתוצאה ממורכבותה של העבירה ומהעונשים הכבדים שעשויים להיות מושתים על המורשעים בה, חשוב לזכות בייצוג של עו"ד משרד הרישוי אשר מתמחה בתיקים של נהיגה בשכרות.

תאונות דרכים

מעורבות בתאונת דרכים עלולה להיות חוויה מלחיצה במיוחד כשהיא לעצמה. אל תחושת האשמה, הכאבים הפיזיים והקשיים הנפשיים עלולה להתלוות אף הגשת כתב אישום. במקרה של הגשת כתב אישום בגין תאונת דרכים חמורה, חשוב לפנות מוקדם ככל האפשר לעורך דין תעבורה. בפני עורך הדין עומדות מספר אפשרויות. האפשרות הראשונה היא ביטול כתב האישום, באמצעות איתור פגמים וליקויים בכתב האישום או בחומרי החקירה. דרך הפעולה השנייה אשר עומדת בפני עורך הדין היא הגעה להסדר עם התביעה המשטרתית או הפרקליטות. אפשרות שלישית הינה ניהול מאבק משפטי לצורך זיכוי. במידה שבחינת חומרי החקירה מביאה את עורך הדין למסקנה כי הלקוח שלו אינו אשם וכי כתב האישום אינו מוצדק, ניתן לפעול למניעתה של הרשעה בבית המשפט.

לסיכום

עורכי דין ממלאים תפקיד קריטי במשרד הרישוי, ומסייעים ללקוחות לדאוג לזכויותיהם ולאינטרסים שלהם. במידה שאתם מתמודדים עם בעיות משפטיות הקשורות לרישיון הנהיגה שלכם, מומלץ לפנות לעו"ד בעל הסמכה מטעם לשכת עורכי הדין, שיש לו ניסיון בתחום התעבורה, על מנת להבטיח את התוצאה המשפטית הטובה ביותר.

*הכתוב האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אצל עורך דין משרד הרישוי, על כן, מי שמסתמך על האמור בו, עושה כן על אחריותו בלבד!

עורכי דין ממלאים תפקיד מכריע בסיוע ללקוחות בהתנהלותם מול גורמי אכיפת החוק. הדבר נכון במיוחד במשרד הרישוי, בו אנשים עשויים להתמודד עם מגוון בעיות משפטיות הקשורות לקבלת רישיון נהיגה ורישיון רכב ואחזקתם, שלילת רישיון וכיוצא באלה

הואשמת בעבירת תעבורה? אל תתמודד עם זה לבד. קבל ייצוג מקצועי ממומחי דיני התעבורה המנוסים שלנו. עם ניסיון של מעל 25 שנה ורקורד מוכח בבתי משפט ברחבי הארץ, נוכל לעזור לך להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית. קבל את העזרה המשפטית שאתה צריך עוד היום והימנע מקנסות גבוהים ונקודות ברישיון שלך או מעונשים כבדים אף יותר.

מה קראנו עד עכשיו?