ייצוג בפני המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד)

ייצוג בפני המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

משרדינו מתמחה בהכנה, ליווי וייצוג נהגים בוועדות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

מהו המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ובקיצור, המרב"ד עורך בדיקות רפואיות עבור משרד הרישוי, במטרה לאתר נהגים הסובלים מבעיה רפואית, פיזית או נפשית, אשר משפיעה על נהיגתם באופן המסכן אותם ואת הציבור. לשם כך, מזמן המרב"ד את הנהג לבדיקות שונות אשר בסיומן ממליץ הוא למשרד הרישוי האם ניתן להחזיר לו את רישיון הנהיגה.

כמו כן, יכול הוא להציע גם להותיר את רישיונו של הנהג בתוקף אך בכפוף לתנאים מסוימים כגון מעקב רפואי. לרוב, משרד הרישוי מקבל את המלצתו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ואם נשלל רישיונו של הנהג, הרי שחל עליו איסור לעלות על ההגה, היות שזוהי עבירה של נהיגה תחת פסילה. משכך, על הנהג לעשות כל שניתן כדי למנוע את פסילת רישיון ולשם כך, עליו להיות מיוצג ומוכן לועדה.

כיצד הוא פועל?

המרב"ד שולח זימון לבדיקות כשירות נהיגה בעקבות בקשה שהפנה אליו משרד הרישוי מסיבות שונות. כמו כן, לעיתים מגיע הזימון בשל דיווח של רופא על ליקוי פיזי או נפשי של הנהג, הדורש בירור האם הנו כשיר לנהיגה. מדובר בין היתר במצבים רפואיים שונים או מצבים נפשיים מורכבים אשר יש בהם כדי להשפיע על יכולת הנהיגה ובטיחותה.

לדוגמא: שימוש בסמים יכול להביא לקבלת זימון לבדיקה במרב"ד וכיו"ב. במסגרת ההליך, יעבור הנהג בדיקות רפואיות ו/או פסיכולוגיות על ידי צוות המכון ו/או יופנה לבדיקות אצל גורמים אחרים.

כמו כן, מתבקש הנהג להעביר לידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מסמכים רפואיים המעידים על מצבו. בתום התהליך, לאחר שקיבלה הועדה הרפואית את תוצאות הבדיקות ועל בסיס התיעוד הרפואי שהציג הנהג, תגבש היא המלצה האם הנהג כשיר או אינו כשיר לנהיגה. מכאן, נובעת חשיבותו של הייצוג המשפטי, אשר יש בו כדי להשפיע עד מאוד על החלטת הועדה.

מדוע ייצוג בפני המכון הרפואי לבטיחות בדרכים חשוב?

עורך הדין יודע אלו מסמכים רפואיים להגיש למרב"ד על מנת לשקף תמונה המבטאת באופן אמיתי ומדויק את מצבו של הנהג. שנית, במידה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים המליץ על שלילת רישיון הנהיגה, עורך דין המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ימצה את כל ההליכים המשפטיים לביטול ההחלטה, החל מפנייה למשרד הרישוי בבקשה שלא לקבל את המלצת המרב"ד וכלה בהגשת ערר על החלטת הוועדה הרפואית.

חשיבות ההכנה המקדימה להופעה בפני הועדה

ראשית, עובדה שחשוב להכיר היא, שבמידה וקיבלת מהוועדה תשובה שלילית – לא תוכל לנהוג ו/או להגיש ערר למשך שנה שלמה.

כל הופעה בפני ועדה במכון הרפואי היא קריטית ואצלנו לא לוקחים סיכונים, אנחנו נכין אתכם לועדה בצורה הטובה ביותר.

הנחת המוצא של נהגים רבים היא כי אם הם אכן כשירים לנהיגה, אז המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יגיע לאותה מסקנה בתום הבירור ולא ישלול את רישיונם. הלכה למעשה, לא פעם נשלל רישיון הנהיגה למרות שאין הצדקה ממשית לכך ולו היה הנהג מיוצג על ידי עורך דין תעבורה, ישנו סיכוי טוב כי ניתן היה למנוע תוצאה זו.

שלילת רישיון וזימון לועדה במכון הרפואי

היה ורישיון הנהיגה נשלל על ידי משרד הרישוי בעקבות המלצתו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הנהג אינו רשאי לנהוג עד לתום תקופת השלילה. אם יעשה כן, הוא מבצע עבירה של נהיגה בפסילה. עבירה זו דינה, על פי החוק, מאסר בפועל של עד שלוש שנים ומשכך, חשוב מאוד להימנע מתרחיש זה.

עם קבלת הזימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, אנו פועלים על מנת למנוע/ לקצר שלילת רישיון ומיצוי ההליכים בעניין זה, לרבות הגשת ערר כאמור, אם הועדה הרפואית הראשונה החליטה על פסילת רישיון.

אז מה עושים בתכלס?

פונים אלינו וקובעים פגישת היכרות ותיאום ציפיות ללא תשלום עם משרד Tavura עורכי דין לענייני תעבורה. בפגישה הראשונה תתרשם מהנהג ויכולתנו לעבור את הוועדה בצורה מוצלחת.

במידה ויוחלט על עבודה משותפת לאחר פגישה זו, יקבעו פגישות הכנה נוספות עתיות, (בד"כ פעם בשבוע/שבועיים) על מנת להתכונן לועדה עצמה.

סימולציה של ועדה רפואית:

במהלך הפגישות תתבצע סימולציה במשרד שתדמה בצורה מדויקת את ההופעה בפני הועדה, בה יישאלו השאלות אשר נשאלות בדרך כלל בוועדה האמיתית. זאת על מנת להכין את הנהג בצורה הטובה ביותר ל"רגע האמת".

קביעת זימון להתייצבות בועדה

אנחנו לא אוהבים להפסיד אף פעם, ובוועדות האלה על אחת כמה וכמה. לכן, נכין את הנהג בצורה הטובה ביותר ורק אז נקבע את ההתייצבות.

ליווי וייצוג בוועדה

הנהג ייוצג וילווה על ידינו בכל שלב, כולל בשלב הועדה עצמו. ביום הוועדה נגיע יחד למכון הרפואי על מנת להבטיח הצלחה והחזרת רישיון הנהיגה כמה שיותר מהר.

*הכתוב האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד תעבורה סירוב לבדיקת ינשוף, על כן, מי שמסתמך על האמור בו, עושה כן על אחריותו בלבד!

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ובקיצור, המרב"ד עורך בדיקות רפואיות עבור משרד הרישוי, במטרה לאתר נהגים הסובלים מבעיה רפואית, פיזית או נפשית, אשר משפיעה על נהיגתם באופן המסכן אותם ואת הציבור

הואשמת בעבירת תעבורה? אל תתמודד עם זה לבד. קבל ייצוג מקצועי ממומחי דיני התעבורה המנוסים שלנו. עם ניסיון של מעל 25 שנה ורקורד מוכח בבתי משפט ברחבי הארץ, נוכל לעזור לך להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית. קבל את העזרה המשפטית שאתה צריך עוד היום והימנע מקנסות גבוהים ונקודות ברישיון שלך או מעונשים כבדים אף יותר.

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא משפטי

שיטת הניקוד בגין עבירות תנועה
קיבלת בצמוד לקנס גם נקודות?

ניתן למחוק נקודות על מנת להימנע מסנקציות (אמצעי תיקון) המופעלות על נהגים שצברו אותן. ברוב המקרים ניתן למחוק את הנקודות באופן ודאי.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול
נהיגה תחת השפעת אלכוהול

שתיית אלכוהול מהווה את אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על ההסתברות לביצוע תאונת דרכים, מהסיבה הפשוטה שככל שריכוז האלכוהול בדם גבוה יותר, יורדת היכולת של הנהג לבצע פעולות פשוטות בנהיגה

נהיגה שלא בימין הדרך
נהיגה שלא בימין הדרך

במשך שנים רבות, ישנה מוסכמה שלפיה בזמן מעבר בכל דרך, כל אחד נצמד לימין הדרך. בצורה כזו, אנשים או רכבים שמתקדמים בקצב מהיר יותר, יוכלו לעקוף משמאל את מי שלפניהם, ואנשים או רכבים שמגיעים מהכיוון הנגדי גם הם ייצמדו לימין שלהם – וכך יישמר הסדר בדרכים ובכבישים