נהיגה תחת השפעת אלכוהול

נהיגה תחת השפעת אלכוהול

משרדינו מתמחה בייצוג נהגים בעבירות נהיגה בשכרות (תחת השפעת אלכוהול).

שתיית אלכוהול מהווה את אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על ההסתברות לביצוע תאונת דרכים, מהסיבה הפשוטה שככל שריכוז האלכוהול בדם גבוה יותר, יורדת היכולת של הנהג לבצע פעולות פשוטות בנהיגה.

הנחות עבודה:

  • השפעת האלכוהול מתחילה כבר בריכוזים נמוכים.
  • ההשפעה משתנה מאדם לאדם תלויה במבנה הגוף, במשקלו וכן פרמטרים נוספים.
  • העונשים על עבירות נהיגה במצב שכרות הינם כבדים.
  • בשנים האחרונות חלה עלייה באכיפה ע"י משטרת ישראל באזורי הבילוי השונים.
  • המכשיר בו משתמשת המטרה נקרא "ינשוף".
  • בסיוע עורך דין ניתן לערער על תוצאות הבדיקה.

בדיקת "מאפיינים"

בעבר הסתכמה בדיקת השיכרות בבחינת מאפיינים מסויימים בהתנהגות הנהג, והייתה מאוד סובייקטיבית ונתנה מענה חלקי ליכולת השוטר לזהות האם הנהג נמצא תחת השפעת אלכוהול או לא. הבדיקה כללה מס' מאפיינים כגון:

  • הליכה בקו ישר.
  • ריח הנודף מפיו של הנהג.
  • צורת דיבור, קצב דיבור.
  • נגיעה באיברים בפנים (אצבע לאף וכו').
  • התרשמות כללית של השוטר.

כמובן שבדיקה זו אינה מהווה גורם יעיל ומהימן ואינה חד משמעית כלל. כמו כן, התרשמותו של השוטר מהווה את המשקל העיקרי לקביעה האם להגיש כתב אישום או לא.

כיום בדיקת המאפיינים היא כלי תומך בלבד, אך עדיין יכולה להוות גורם שישפיע לרעה על מצב כתב האישום.

מכשיר הינשוף:

מכשיר הינשוף או בשמו הלועזי DRAGER ALCOTEST 7110 הוא המכשיר הכמעט יחיד בו משתמשת המשטרה לשם קביעת נהיגה בשכרות בישראל. אמינותו נחשבת גבוהה יחסית, אך הפעלתו ותיעוד הממצאים מחייבים את השוטר לבצע מספר פעולות טכניות כגון כיול, רישום, התאמת הפלט מהמכשיר לנתונים ועוד. במידה והשוטר התרשל במלאכתו ניתן יהיה לערער על אמינות הבדיקה וזוהי מומחיות של עורך דין לענייני תעבורה.

כיצד מערערים על תוצאות הבדיקה?

עורכי דין יבדקו היטב את הראיות בבית המשפט ותתחקה אחר עבודת השוטר החל מרגע עצירת המכונית ועד לביצוע הבדיקה, כולל הרישום, הכיול והתיעוד. יסודיות בבדיקת הראיות יכולה להוביל למציאת כשלים בעבודת השוטר ולמחיקת העבירה.
במידה ועלו כשלים ראייתיים הסיכוי לקבלת עונש מופחת/ביטול האישום עולה.

"האלכוהול לא משפיע עלי"

זוהי הנחת עבודה שאיננה רלוונטית לתוצאות הבדיקה. באם נמצא הנהג חיובי וערך האלכוהול בדמו עולה על 290 ועד 350 מיקרוגרם לליטר של אוויר נשוף (החוק אגב, הוא 240 מיקרוגרם) – יוגש נגדו כתב אישום.

כתב האישום יהפוך חמור יותר אם תוצאות הבדיקה תהיינה בין 350 ל-450 מיקרוגרם.

בעת הימצאות של מעל ל-450 מיקרוגרם כתב האישום הופך לחמור יותר.

ככל שכתב האישום חמור יותר כך נטיית התביעה ובית המשפט להגדיל את העונש הניתן לנהג.

על כן – הכי טוב לא לשתות ולנהוג כלל.

אם כבר עשית את הטעות, נהגת ונתפסת – משרדנו Tavura עורכי דין תעבורה יוכלו לחלץ אותך בנזק מינימלי.

*הכתוב האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד תעבורה סירוב לבדיקת ינשוף, על כן, מי שמסתמך על האמור בו, עושה כן על אחריותו בלבד!

שתיית אלכוהול מהווה את אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על ההסתברות לביצוע תאונת דרכים, מהסיבה הפשוטה שככל שריכוז האלכוהול בדם גבוה יותר, יורדת היכולת של הנהג לבצע פעולות פשוטות בנהיגה

הואשמת בעבירת תעבורה? אל תתמודד עם זה לבד. קבל ייצוג מקצועי ממומחי דיני התעבורה המנוסים שלנו. עם ניסיון של מעל 25 שנה ורקורד מוכח בבתי משפט ברחבי הארץ, נוכל לעזור לך להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית. קבל את העזרה המשפטית שאתה צריך עוד היום והימנע מקנסות גבוהים ונקודות ברישיון שלך או מעונשים כבדים אף יותר.

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא משפטי

שיטת הניקוד בגין עבירות תנועה
קיבלת בצמוד לקנס גם נקודות?

ניתן למחוק נקודות על מנת להימנע מסנקציות (אמצעי תיקון) המופעלות על נהגים שצברו אותן. ברוב המקרים ניתן למחוק את הנקודות באופן ודאי.

נהיגה שלא בימין הדרך
נהיגה שלא בימין הדרך

במשך שנים רבות, ישנה מוסכמה שלפיה בזמן מעבר בכל דרך, כל אחד נצמד לימין הדרך. בצורה כזו, אנשים או רכבים שמתקדמים בקצב מהיר יותר, יוכלו לעקוף משמאל את מי שלפניהם, ואנשים או רכבים שמגיעים מהכיוון הנגדי גם הם ייצמדו לימין שלהם – וכך יישמר הסדר בדרכים ובכבישים