התליית רישיון נהיגה משרד הבריאות

התליית רישיון נהיגה מתבצעת לעיתים, וחשוב שכל נהג יידע כיצד להתמודד עם מצב שכזה. ישנם כמה סוגים של התליית רישיון נהיגה. כאשר מדובר על התליית רישיון נהיגה מסיבה רפואית כלשהי, בכל הנוגע לעניין התליית רישיון נהיגה משרד הבריאות מעורב בכך. ואולם, כדאי לשקול גם התייעצות עם עורך דין המומחה בתחום, שכן הוא עשוי להפוך את כל התהליך לפשוט ומהיר יותר, ובעל סיכויים רבים יותר להצליח.

מה זה התליית רישיון נהיגה?

התליית רישיון נהיגה היא למעשה מעין פסילה של רישיון הנהיגה. מדובר בסנקציה המופעלת על ידי רשות מנהלית, ולכן היא נקראת "פסילה מנהלית". התליית רישיון נהיגה ממשרד הבריאות היא פסילה מנהלית של הרישיון מהנהג, עד שיתבצע בירור מעמיק על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, או בשמו המקוצר "מרב"ד".

אילו סוגים של התליית רישיון נהיגה קיימים?

ישנן כמה סיבות שבגינם תתבצע התליית רישיון נהיגה. הסיבה הנפוצה יותר להתליית רישיון נהיגה היא עבריינות תנועה. כאשר נהג מבצע עבירות תנועה, המזכות אותו בסכום נקודות מסוים, רישיונו יהיה מותלה וייפסל בפסילה מנהלית, עד שיעבור קורס ריענון נהיגה הנועד לחדד את הנהלים ואת חוקי הנהיגה.

הסיבה הנוספת שבגינה תתבצע התליית רישיון נהיגה היא התליית רישיון נהיגה ממשרד הבריאות, כלומר, שהפסילה המנהלית תתבצע בעקבות בעיה רפואית כלשהי שיש לנהג. במקרה כזה של התליית רישיון נהיגה משרד הבריאות ישלח לאותו נהג זימון לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הידוע בשמו "מרב"ד".

התליית רישיון נהיגה בשל צבירת נקודות

שיטת הנקודות היא השיטה שבה משתמשים במעקב אחר עבריינות תנועה של נהגים. כל עבירה "מזכה" את הנהג שנתפס מבצע אותה במספר מסוים של נקודות. מספר הנקודות נקבע לפי חומרת העבירה שבוצעה. לאחר שנצבר סכום מסוים של נקודות, רישיונו של הנהג יישלל באופן זמני עד שיעבור קורס נהיגה נכונה.
לכן, במצב שבו נהג ביצע מספר עבירות תנועה, בין אם מדובר בהרבה עבירות קטנות, או בכמה עבירות רציניות יותר – ייתכן שרישיון הנהיגה שלו יותלה עקב צבירת נקודות גבוהה מדי שנקבעה בחוק ובתקנות.

התליית רישיון נהיגה במסגרת הדרישה לביצוע בדיקות רפואיות

כאשר מדובר בסיבה רפואית, בכל מקרה של התליית רישיון נהיגה משרד הבריאות עוקב אחרי מצבו של אותו נהג, ומזמן אותו לביצוע בדיקות כשירות רפואית במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. במקרה של התליית רישיון נהיגה משרד הבריאות ישלח זימון, ולאחר מכן הנהג המזומן יצטרך להתייצב במועד ובשעה שנקבעו לו במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

במהלך אותו יום, ייערכו לנהג בדיקות שונות שיבחנו את כשירותו הרפואית, בדגש על הליקוי או הבעיה שבגללה זומן. תחילה, ייבדק הנהג אצל רופא כללי במגוון בדיקות פיזיולוגיות רגילות וסטנדרטיות. בהמשך, הנהג ימשיך לבדיקה אצל נרקולוג, שיבצע שיחת אבחון. בהמשך, גם פסיכיאטר יבחן את הנהג במהלך שיחת אבחון. לבסוף, יעבור הנהג בדיקה פסיכולוגית, שאורכת מספר שעות, ומתבצעת על ידי מבחן ממוחשב.

חשוב מאוד להיערך לקראת יום בדיקות הכשירות הללו. פעמים רבות, כאשר עורך דין מנוסה ומומחה עורך הכנה ללקוח שלו, הלקוח מגיע לבדיקות כאשר הוא רגוע יותר, משום שהוא יודע מה מצפה לו. כמו כן, חשוב לדעת שסדר הבדיקות והיקפן אינו תמיד קבוע אצל כל נהג ונהג. עבור כל אחד שמגיע להיבדק, ייקבע סדר בדיקות שונה בהתאם להעדפות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, כמו גם היקף הבדיקות בהתאם לבעיה שבגללה הגיע הנהג למכון.

מתי ואיך נשלחת הודעה על התליית רישיון נהיגה?

ההודעה תישלח בדואר, בהודעת סמס, או במייל. חשוב לדעת כי על הרשות לערוך שימוע עבור אותו נהג שמיועד לבצע בגינו התליית רישיון נהיגה. במהלך אותו שימוע, יזומן הנהג, וישמיעו בפניו את הטענות השונות שבגללן הוחלט להתלות את רישיון הנהיגה שלו.

קורס נהיגה נכונה כתנאי לביטול התליית רישיון נהיגה

כאשר מדובר בהתליית רישיון נהיגה עקב ביצוע עבירת תנועה וסכום נקודות שדורש זאת – הנהג שרישיונו הותלה יידרש לעבור קורס נהיגה נכונה, שבמהלכו יתבצע ריענון על חוקי התנועה והוראות הזהירות בדרכים. קורס נהיגה נכונה, במקרים כאלה, יהיה תנאי שבלעדיו לא תבוטל התליית רישיון הנהיגה של אותו נהג. על הנהג לעבור את הקורס בתוך חצי שנה מהיום שבו התקבלה ההודעה על התליית הרישיון ולצידה הזימון למעבר קורס נהיגה נכונה.

האם אפשרי להביא לביטול התליית רישיון נהיגה?

לאחר שנהג קיבל הודעה בדבר התליית רישיון הנהיגה שלו, קיימת לו אפשרות להגיש בקשה לביטול התליית רישיון נהיגה. בקשה שכזו תוגש במקרה שבו התליית הרישיון נעשתה, לטענתו של הנהג, שלא כדין ושלא בצדק. לא בכל מקרה של התליית רישיון נהיגה משרד הבריאות מעורב לחלוטין, ולכן הביטול ייעשה מול הרשות הרלוונטית.

האם מותר לנהוג בזמן התליית רישיון נהיגה?

לא ולא. בעת התליית רישיון נהיגה, מתבצעת למעשה פסילה מנהלית, וכשמה כן היא, פסילה. מדובר בפסילה מוחלטת של רישיון הנהיגה עד לתם הבירורים הרפואיים או מעבר קורס ריענון הנהיגה. עד לקבלת הודעה ממשרד הרישוי בדבר ביטול התליית רישיון הנהיגה, אסור בהחלט לאותו נהג לעלות על הכביש ולנהוג, שכן רישיונו אינו תקף באותו זמן.

מדוע חשוב לקבל ליווי וייעוץ של עו"ד במידה וקיבלתי הודעה על התליית רישיון נהיגה?

נהגים רבים מקבלים הודעה על התליית רישיון הנהיגה שלהם, ולא בטוחים מה עליהם לעשות כעת. רצף הפעולות שעומד לפניהם יכול להיראות מסורבל ומסובך. במצבים כאלה, סיוע של עורך דין מומחה בתחום יכול לעזור מאוד.

עורך דין המתעסק ומתמחה בעולם התעבורה, יהיה אדם בעל ניסיון והיכרות עם התחום והמקרים השונים שיכולים לקרות. אין חכם כבעל ניסיון, ובמצבים הללו, המשפט נכון שבעתיים. לפני שמתמודדים עם הדרישות של התליית רישיון הנהיגה, כדאי לשמוע לעצתו של עורך דין, שיוכל ללוות את הלקוח יד ביד עד לסיום התהליך.

כמו כן, עורך דין יוכל לסייע בהגשת בקשה לביטול התליית רישיון נהיגה, אם הנהג מעוניין בכך. עורך דין יידע לנסח את הבקשה בשפה משפטית, רהוטה ומתאימה, ומתוך הידע והניסיון שלו, יידע אילו טיעונים כדאי להציג, ואילו טיעונים פחות כדאי להציג משום שמניסיונו, הם לא יתקבלו בצורה טובה על ידי הבוחנים של הבקשה לביטול התליית רישיון הנהיגה.

באופן כללי, סיוע של עורך דין תעבורה וליווי של איש מקצוע מתחילתו עד סופו של התהליך, יכולים להקל מאוד על אותו נהג, ולהפוך את התהליך כולו לנעים יותר וודאי יותר. חוסר הוודאות וחוסר הידיעה בנוגע להליכים המתקיימים בעניינו של אדם מסוים יכולים להיות קשים מאוד עבורו, כאשר עורך דין מגיע במטרה לפתור את כל אלה, ולשקף ללקוח את הנעשה בעניינו, ואת האפשרויות העומדות בפניו להתמודד עם הבעיה.

עורכי דין תעבורה Tavura הינו משרד ותיק, הפועל יותר מ-30 שנה, ומתמחה בתחום דיני התעבורה. עם צוות עורכי דין מנוסים ומקצועיים בתחום, שירות אדיב, מחויבות עמוקה ללקוחות, ועבודה קשה על כל תיק – תוכלו להיות בטוחים שהגעתם למקום הנכון. במידה שקיבלתם הודעה על התליית רישיון הנהיגה שלכם, אנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר.

*הכתוב האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אצל עורך דין התליית רישיון נהיגה משרד הבריאות, על כן, מי שמסתמך על האמור בו, עושה כן על אחריותו בלבד!

התליית רישיון נהיגה מתבצעת לעיתים, וחשוב שכל נהג יידע כיצד להתמודד עם מצב שכזה. ישנם כמה סוגים של התליית רישיון נהיגה. כאשר מדובר על התליית רישיון נהיגה מסיבה רפואית כלשהי, בכל הנוגע לעניין התליית רישיון נהיגה משרד הבריאות מעורב בכך

הואשמת בעבירת תעבורה? אל תתמודד עם זה לבד. קבל ייצוג מקצועי ממומחי דיני התעבורה המנוסים שלנו. עם ניסיון של מעל 25 שנה ורקורד מוכח בבתי משפט ברחבי הארץ, נוכל לעזור לך להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית. קבל את העזרה המשפטית שאתה צריך עוד היום והימנע מקנסות גבוהים ונקודות ברישיון שלך או מעונשים כבדים אף יותר.

מה קראנו עד עכשיו?