עבירות תנועה חמורות

ישנו מגוון רחב של עבירות תעבורה שנהגים עלולים לבצע בעת נסיעתם בכביש, ועל כל עבירה קבוע בחוק העונש שמגיע לנהג שעובר אותה. ישנן עבירות תנועה חמורות, שהעונש עליהן יכול להגיע למספר רב של שנות מאסר, ולכן חשוב להכיר את העבירות הללו, ולהימנע מהן מכל וכל.

מעבר ברמזור אדום

עבירת רמזור אדום מתבצעת כאשר הנהג נוסע ולא עוצר כאשר עומד לפניו רמזור אדום. מדובר בעבירה מסוכנת וחמורה במיוחד, משום שבדרך כלל, כאשר הרמזור למכוניות צבוע באדום, הרמזור המיועד להולכי הרגל צבוע בירוק. מכאן שנהג שנוסע ברמזור אדום, ולא עוצר כפי שעליו לעשות – מסכן את הולכי הרגל באופן חמור.

בנוסף לכך, פעמים רבות ישנם צמתים בהם יש כמה נתיבים, וכמה כיווני נסיעה. במקרים כאלה, כאשר רמזור אחד צבוע באדום, רמזור אחר צבוע בירוק, וכך, אם נהג לא עוצר באור אדום – הוא עלול להתנגש באופן חזיתי עם מכונית אחרת שחוצה את הצומת.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול

נהיגה בשכרות היא אחת מעבירות התנועה החמורות, שנעברות באופן תכוף יחסית. על נהיגה בשכרות עונש כבד, שיכול להיות פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה שלכם, או שלילת רשיון נהיגה למשך שנתיים, ויכול אף להגיע למאסר ארוך, של עד 12 שנה בכלא.

לפי חוק נהיגה בשכרות מוגדרת כנהיגה שבה הנהג שתה משקה חריף בזמן הנהיגה, או שנמצא בבדיקת ינשוף שריכוז האלכוהול הוא 290 מיקרוגרם על כל ליטר אוויר שהנהג נשף. בעבירת נהיגה בשכרות נהג צעיר יכול להיעצר גם אם ריכוז האלכוהול שנמצא אצלו עולה על 10 מיקרוגרם, על כל מאה מיליליטרים של דם.

הסיבה לכך שעבירת נהיגה בהשפעת אלכוהול מוגדרת בצורה שונה אצל נהג צעיר ואצל נהג בוגר, היא בגלל שצעירים נוטים להיות מושפעים יותר מאלכוהול, וכן כי יש סכנה שצעירים ינהגו באופן לא אחראי.

גם נהיגה תחת השפעת סמים מהווה עבירת תנועה חמורה. מדובר בחומר משנה תודעה, ולכן שימוש בסמים גורם לסכנה לנהג ולסביבה שלו.

נהיגה בזמן פסילת רישיון

עבירת תעבורה חמורה נוספת שכדאי להכיר היא נהיגה בזמן שלילה או פסילה. כאשר שוטר עוצר נהג מסוים, ומבצע בדיקת רישיון נהיגה בשלילה, התוצאה יכולה להיות חמורה ביותר. פסילת רשיון נהיגה מהווה סנקציה שמקבל נהג שעבר כמה עבירות תנועה, ומטרת הפסילה היא להביא את אותו נהג לשיקום ולהרחיק אותו מהכביש ולהגן בכך עליו ועל סביבתו.

שלילת רישיון תתבטל רק לאחר שהנהג עובר סדרת בדיקות, הן רפואיות והן מקצועיות. הנהג יצטרך לעבור מבחן עיוני ומבחן מעשי, ורק לאחר מכן, רישיון הנהיגה שלו יחודש, ואז פסילת רישיון נהיגה תתבטל.

לצד שלילת רישיון נקודות נצברות גם כן. עבירות תנועה שונות מביאות לצבירה של נקודות, וכאשר הצבירה מגיעה לסכום הקבוע בחוק, ישנה פסילת רישיון נהיגה. בדיקת שלילת רישיון תיעשה על ידי שוטר, והעונש על נהיגה בזמן פסילה יהיה בדרך כלל הארכה של זמן הפסילה, ואף מאסר בפועל. נהיגה ללא רישיון נהיגה גם היא עבירת תנועה חמורה שמתקשרת לעבירה זו.

עבירת נהיגה במהירות מופרזת

נהיגה במהירות מופרזת מהווה עבירות מהירות שנחשבת לחמורה. מהירות מופרזת היא כזו שחורגת מהמהירות שנקבעה עבור תוואי הדרך המסוים. ייתכן שעל עבירת מהירות ראשונה תהיה הקלה בעונש, אך יש לזכור שעדיין מדובר בעבירה חמורה שיכולה להגיע לכדי כתב אישום.

עבירת עקיפה מסוכנת

עקיפה מסוכנת היא אחת הסיבות המרכזיות לתאונות, בעיקר בכבישים צרים. עקיפה מסוכנת היא עקיפה שמהווה סכנה לנהג ולסביבתו, כמו למשל עקיפה כאשר לנהג אין שדה ראיה, או עקיפה כאשר ישנו קו הפרדה רצוף.

גם עבירת נהיגה בקלות ראש מתקשרת לכאן, כאשר מדובר במגוון מקרים בהם הנהג לא בוחן כראוי את הדרך, ומבצע החלטות מסוכנות, הן לעצמו והן להולכי הרגל ולמכוניות שמסביבו.

תאונת פגע וברח – הפקרה

הפקרה לאחר תאונה מהווה את אחת מעבירות התנועה החמורות ביותר. לא מדובר רק בסכנה עתידית שיכולה להיווצר, אלא מדובר בהפקרה והתעלמות מנזק שכבר נוצר. הענישה על תאונת פגע וברח יכולה להגיע ל-14 שנות מאסר.

לכן, לאחר גרימת תאונת דרכים, על הנהג הפוגע לגלות אחריות, ולהזעיק עזרה עבור האנשים שנפגעו בעקבות התאונה שנגרמה. אם מתאפשר, יש להעניק סיוע מידי לנפגעים.

*הכתוב האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אצל עורך דין תעבורה עבירות תנועה חמורות, על כן, מי שמסתמך על האמור בו, עושה כן על אחריותו בלבד!

ישנו מגוון רחב של עבירות תעבורה שנהגים עלולים לבצע בעת נסיעתם בכביש, ועל כל עבירה קבוע בחוק העונש שמגיע לנהג שעובר אותה. ישנן עבירות תנועה חמורות, שהעונש עליהן יכול להגיע למספר רב של שנות מאסר, ולכן חשוב להכיר את העבירות הללו, ולהימנע מהן מכל וכל

הואשמת בעבירת תעבורה? אל תתמודד עם זה לבד. קבל ייצוג מקצועי ממומחי דיני התעבורה המנוסים שלנו. עם ניסיון של מעל 25 שנה ורקורד מוכח בבתי משפט ברחבי הארץ, נוכל לעזור לך להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית. קבל את העזרה המשפטית שאתה צריך עוד היום והימנע מקנסות גבוהים ונקודות ברישיון שלך או מעונשים כבדים אף יותר.

מה קראנו עד עכשיו?