המכון הרפואי לבטיחות בדרכים פסיכיאטר

הפרעות נפשיות היו נוכחות מאז ומתמיד, והשפיעו על חלקים נרחבים באוכלוסייה. ואולם, רק בשנים האחרונות מתחיל דיבור פתוח וענייני בנושא. תחום הנהיגה הוא אחד התחומים המושפעים ביותר מכך, כאשר אדם הלוקה בנפשו לא תמיד יוכל לנהל חיים תקינים הכוללים עצמאות מוחלטת והתניידות על ידי רכב. לצורך כך, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יבחן את הנהג ויכריע האם במצבו, הוא יכול לנהוג ברכבו ללא חשש.

האם כל נהג הלוקה בהפרעה נפשית ו/או בעיה פסיכיאטרית ייבדק במכון הרפואי?

לא. עולם הנפש ומנעד ההפרעות והלקויות הנפשיות הם רחבים מאוד. חלקם לא משפיעים באופן משמעותי על חיי היומיום של אותו אדם, וחלקם משפיעים מאוד ועלולים לגרום לאותו אדם להתנהג בצורה מסוכנת לעצמו ולסביבתו. לכן, ישנם מצבים מסוימים שבהם יידרש אותו נהג להיבדק במכון הרפואי.

האם יש קשר בין מצב נפשי לנהיגה בטוחה?

בהחלט, ישנו קשר הדוק בין מצבו הנפשי של הנהג לבין היכולת שלו לנהוג נהיגה בטוחה, השומרת עליו ועל הנהגים שנמצאים בסביבתו. אדם הנמצא במצב נפשי ירוד, יכול לשפוט בצורה שאינה מדויקת את המצבים בכביש, ושיקול הדעת שלו עלול להיות מושפע ממצבו הנפשי, ולא מהעובדות בשטח והידע שלו כנהג.
כמו כן, אדם בעל מצב נפשי לקוי, יכול לחוות בעיות בלהתרכז במצב הכביש, לרבות המכוניות והמכשולים השונים שעלולים לצוץ. ייתכן שאותו נהג יהיה שקוע במחשבות, ולא יצליח להגיב כראוי ובמהירות הנדרשת לשינויים במצב הכביש שעלולים לסכן אותו או נהגים אחרים מסביבו.

האם כל אדם הלוקה בהפרעה נפשית ייבדק במרב"ד?

כאשר מדובר בהפרעות נפשיות הנבדקות על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים פסיכיאטר יבדוק ויאבחן את אותו נהג. ואולם, לא תמיד יידרש אדם שמאובחן עם הפרעה נפשית ללכת ולהיבדק באמצעות בדיקות כשירות פסיכולוגיות לנהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.
למכון הרפואי לבטיחות בדרכים ישנם תקנים ונהלים, הקובעים באילו מצבים ייבדק אדם הלוקה בהפרעה נפשית במכון הרפואי. אם כן, בדיקה פסיכולוגית במכון הרפואי לבטיחות בדרכים לא תיערך לכל אדם הלוקה בהפרעה נפשית, אלא אם הוא עונה על הקריטריונים שקבע המרב"ד.

באלו מקרים יזומן אדם הסובל מבעיה פסיכיאטרית לביצוע בדיקה פסיכיאטרית במכון?

ישנם כמה מקרים הדורשים הפניה של אדם הסובל מבעיה פסיכיאטרית לביצוע בדיקה פסיכולוגית במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. ראשית, ישנה חובת דיווח של אנשי רפואה, כאשר מטופל שלהם נמצא במצב רפואי שעלול לסכן אותו ואת סביבתו בשעת הנהיגה.
שנית, ישנם כמה מצבים נפשיים שבגינם יצטרך אותו אדם לבצע בדיקות כשירות פסיכולוגיות לנהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. קודם כל, הפרעות נפשיות שגורמות לאדם להיכנס למצבים פסיכוטיים ולהתקפים, ידרשו את בדיקתו במכון. בנוסף, פסיכוזה אקוטית היא בעיה נפשית המחייבת בדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.
כמו כן, אנשים עם מצב נפשי לקוי שנוטלים תרופות שונות, שעלולות גם כן להשפיע על יכולת הנהיגה הבטוחה שלהם, יצטרכו להיבדק. הסיבה היא שהתרופות יכולות להוביל לתופעות כמו חוסר ריכוז, עייפות וכדומה, שאסור שנהג על הכביש יסבול אותן.

אילו בדיקות וחוות דעת אצטרך לעבור במכון?

כאשר מגיעים אל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים פסיכיאטר יבדוק את הנהג ויגבש חוות דעת לגבי כשירותו לנהיגה. לאחר חוות דעת פסיכיאטרית רפואית לרישיון נהיגה, ימשיך הנהג לבדיקה על ידי נרקולוג.
כמו כן, אחת הבדיקות המבוצעות במכון הרפואי היא בדיקה פיזיולוגית המתבצעת על ידי רופא כללי. לבסוף, ישנן בדיקות פסיכולוגיות שאורכות מספר שעות, ומתבצעות על ידי מענה על שאלון במחשב.
יש לציין כי לא כל נהג שמגיע למכון הרפואי יעבור את אותן בדיקות באותו הסדר וההיקף, והבדיקות יותאמו באופן אישי לצרכיו של אותו נהג, ולסיבה שבגינה זומן ליום בדיקות הכשירות במכון.

האם אוכל להציג חוות דעת מטעם הפסיכיאטר שלי?

כאשר מדובר בבדיקות הנערכות אצל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים פסיכיאטר היא אחת מהן. ואולם, אם אדם מסוים מעוניין להציג חוות דעת מטעם הפסיכיאטר שלו, הוא בהחלט יכול לעשות זאת, והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים יבחן את חוות הדעת גם כן, כמו כל חוות דעת פסיכיאטרית רפואית לרישיון נהיגה.

כיצד המכון מחליט האם לפסול את הרישיון?

בהתאם למכלול התוצאות של הבדיקות השונות שעבר הנהג במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, המכון יגבש המלצה לגבי אותו נהג. כמובן שככל שאותו נהג מבקש לנהוג ברכב מסובך יותר, כמו אוטובוס, אופנוע או מונית, כך גם הרף שיקבע את כשירותו יהיה גבוה יותר.
לאחר שהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מגבש את חוות דעתו, הוא ישלח את ההמלצה למשרד הרישוי. לאחר מכן, משרד הרישוי יעבור על ההמלצה, ויצטרך להחליט את ההחלטה הסופית בעצמו.

במידה והפסיכיאטר המליץ שלא לאשר את רישיונו של הנהג, האם כדאי להגיש ערעור?

בכל הנוגע להחלטות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים פסיכיאטר ייתן את חוות דעתו על הנהג, והיא תישקל בכובד ראש בעת מתן ההחלטה בעניינו. במידה שהתשובה שהתקבלה הינה שלילית, ניתן להגיש ערעור לוועדת הערר, שתבחן את העניין בשנית.
לא בכל מצב כדאי להגיש ערעור. הסיבה היא שהגשת ערעור עולה כסף, ישנה אגרה שיש לשלם בשל כך. לכן, כדאי להשקיע זאת רק אם אותו נהג בטוח שהמכון הרפואי גיבש המלצה שאינה נכונה. מומלץ להתייעץ עם עורך דין מקצועי שמבין בתחום, ויודע באילו מצבים כדאי לנסות לערער על ההחלטה, ובאילו מצבים כנראה שהערעור לא יסייע.

המכון החליט לשלול את הרישיון שלי – מה עושים?

ייתכן בהחלט שלאחר שהנהג נבדק דרך המכון הרפואי לבטיחות בדרכים פסיכיאטר יקבע וימליץ כי מוטב לשלול את הרישיון של אותו נהג. במקרה כזה, תמיד ניתן להגיש ערעור על ההחלטה. כאמור, הערעור כרוך בתשלום אגרה, אך אם אותו נהג משוכנע כי ההחלטה שניתנה בעניינו שגויה, כדאי למצות את ההליך עד תם.
הערעור יוגש תוך 30 ימים מהיום שבו נמסרה ההודעה ממשרד הרישוי על כך שרישיונו של הנהג נשלל. הערעור יוגש לוועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, שתבחן את התיק בשנית ותגיע להחלטה סופית האם ההחלטה הראשונית הייתה נכונה וצודקת, או שנפל בה פגם שיש לתקנו.

מדוע חשוב לקבל ליווי וייעוץ בהליך מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ע"י עורך דין?

על ידי הכנה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים פסיכיאטר לא ייראה מלחיץ כל כך. אנשים רבים עלולים לחשוש מביצוע בדיקות כשירות פסיכולוגיות לנהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, אך על ידי סיוע נכון של עורך דין המומחה בתחום, כל השלבים והבדיקות ייראו קלים יותר.
פעמים רבות, אנו חוששים מהלא נודע, ומחוסר ודאות. ואולם, כאשר עורך דין מקצועי ומנוסה מסביר על השלבים השונים, ומבצע ללקוח הכנה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים פסיכיאטר לא נראה נורא כל כך, והלקוח יידע בפני מה הוא עומד.

משרד עורכי דין Tavura פועל מעל 25 שנים בנושאי תעבורה שונים, עם דגש על התנהלות מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. אם קיבלתם זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, או שאתם מעוניינים להתייעץ בנושא, הצוות המקצועי והמנוסה שלנו ישמח לעמוד לשירותכם. למידע נוסף, צרו עימנו קשר.

*הכתוב האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אצל עורך דין המכון הרפואי לבטיחות בדרכים פסיכיאטר, על כן, מי שמסתמך על האמור בו, עושה כן על אחריותו בלבד!

הפרעות נפשיות היו נוכחות מאז ומתמיד, והשפיעו על חלקים נרחבים באוכלוסייה. ואולם, רק בשנים האחרונות מתחיל דיבור פתוח וענייני בנושא. תחום הנהיגה הוא אחד התחומים המושפעים ביותר מכך, כאשר אדם הלוקה בנפשו לא תמיד יוכל לנהל חיים תקינים הכוללים עצמאות מוחלטת והתניידות על ידי רכב

הואשמת בעבירת תעבורה? אל תתמודד עם זה לבד. קבל ייצוג מקצועי ממומחי דיני התעבורה המנוסים שלנו. עם ניסיון של מעל 25 שנה ורקורד מוכח בבתי משפט ברחבי הארץ, נוכל לעזור לך להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית. קבל את העזרה המשפטית שאתה צריך עוד היום והימנע מקנסות גבוהים ונקודות ברישיון שלך או מעונשים כבדים אף יותר.

מה קראנו עד עכשיו?