מהם תחומי הפעילות של עורך דין לדיני תעבורה

עורך דין תעבורה ותחומי הפעילות שלו

עורך דין תעבורה הוא איש המקצוע אליו יש לפנות במקרה של נהיגה בשכרות, האשמה בגרימת תאונת דרכים, האשמה בגין מהירות מופרזת ושלל עבירות תנועה שהתוצאה שלהם יכולה להוביל לקנסות, נקודות, רישום פלילי ופסילת רישיון. עו"ד תעבורה הוא איש מקצוע בעל השכלה ותעודה המעידה כי הוא עבר בהצלחה את בחינת לשכת עורכי הדין בישראל. חשוב לוודא כי עורך הדין בו אתם בוחרים הינו בעל ניסיון בייצוג של נאשמים בעבירות תעבורה שונות, בייחוד עבירת התעבורה בה אתם מואשמים.

נהיגה בשכרות – מי יעזור לכם?

בשנים האחרונות מדינת ישראל מחמירה בגין מצבים של נהיגה בשכרות וזאת משום מגמת העלייה של אחוזי הנהגים הנוהגים תחת השפעת אלכוהול והתוצאות ההרסניות על הכביש. נכון לשנת 2023 עבירת נהיגה בשכרות מוגדרת כאחת עבירות התעבורה החמורות ביותר ובהתאם גם העונשים המוטלים על הנאשמים בעבירה זו. בשנת 1995 פורסמה פקודת תעבורה שבה רשום כי כל אדם אשר ייתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול יקבל עונש של לא פחות משנתיים פסילת רישיון. במקרים בהם זוהי אינה העבירה הראשונה, העונש יוכפל לארבע שנים. עו"ד תעבורה הוא האדם אשר יגבש אסטרטגיה מתאימה וינסה להוכיח כי המאפיינים של האשמה בגין שכרות אינה מוצדקת או אינה מדויקת בגין ליקוי ראייתי, ליקוי בכיול המכשיר, הוכחת בעיה בעריכת בדיקת אלכוהול על ידי ינשוף ועוד, וזאת על מנת להקל על העונש אשר ייגזר על הנהג.

תחומי הפעילות של עו"ד תעבורה

עורך דין בעל ניסיון בעבירות של תעבורה ינסה לעזור לצמצם את האישום שלכם ואת הקנס שבית המשפט הטיל עליכם. חשוב לדעת כי ככל שתקדימו לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה כבר בשלבים מוקדמים, כך יגדלו הסיכויים כי העזרה שלו תהיה אפקטיבית יותר. אנשים רבים אשר מחליטים לוותר על שירותיו של עורך הדין גורמים יותר נזק מאשר תועלת וזאת משום צעדים שגויים מבחינה משפטית.

תחומי הפעילות של עורך דין המומחה בדיני תעבורה הם עזרה לאנשים אשר קיבלו דו"ח או זימון למשפט משום אי ציות לתמרור, רמזור, סטייה מנתיב, אנשים אשר לא שמרו מרחק בהתאם לרשום בחוק, מהירות מופרזת, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל ועוד. קחו בחשבון כי גם אם אתם הולכי רגל וחציתם את הכביש שלא במעבר חצייה השוטרים יוכלו לקנוס אתכם או לזמן אתכם למשפט.

עורך דין תעבורה – ייעוץ וליווי

עורך דין המומחה בתחום התעבורה יוכל לספק לכם ייעוץ משפטי בנוגע להאשמות שונות בגין עבירות תנועה ולומר לכם מהם הצעדים בהם נכון יהיה לנקוט. בנוסף, ניתן לשכור את שירותיו גם למצבים של פסילות מנהלתיות וייצוג בפני בית המשפט במצבים של האשמה בהריגה או גרימת מוות בגין עבירת תאונה שגרמה לתאונת דרכים שהתוצאה שלה הייתה הרת אסון.

יש לכם בעיות משפטיות בנושא תעבורה?

דיני תעבורה נחשבים לחלק מן המשפט הפלילי, ולכן – מי שעובר על החוק בעניין תעבורה, צפוי לו משפט שעלול להוביל גם לעונש של מאסר בפועל. למעשה, דיני התעבורה כוללים את כל הפעולות שנעשות ברכב. במדינה צפופה שיש בה המון תאונות דרכים מדי שנה ועבירות תנועה לא מועטות, מערכת האכיפה ושוטרי משטרת – התנועה האמונים על אכיפת חוקי התעבורה עושים ימים כלילות כדי לטפל בבעיות כמו חניה במקומות אסורים, דרך שיטור בכבישים ומבצעי אכיפה ועד לטיפול בתאונות דרכים קטלניות שחיי אדם נקטלו בהם.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול

בהתאם לנתונים מצערים שעולים מעל לפני השטח, כי השתייה היא גורם מרכזי לתאונות דרכים קטלניות שנהרגו או נפגעו בעקבותיהן בני אדם – כך גם מערכת החקיקה הטילה עונשים חמורים יותר למי שייתפס שיכור בנהיגה. מצד אחד – החלו מבצעי אכיפה גדולים ותדירים בכבישים לצורך בדיקת נהגים שתויים, אולם כשהדיון הגיע לבית המשפט, ניתן היה להוכיח לגמרי אחרת באמצעות עורך דין לתעבורה.

מכשיר הינשוף ואמינותו

היות ומכשיר הנשיפה שבודק את רמת אדי האלכוהול בליטר אויר נשוף (ולכן הוא מכונה "הינשוף") הוא המשמש העיקרי לבדיקה שגרתית של נהיגה בשכרות, הוא הכלי שלכאורה מפליל את הנהג, אולם גם זה שיכול להציל אותו מחמת עונש או רישום פלילי. פניה לעורך הדין המומחה לעניין היא הדבר הראשון שרצוי לעשות לאחר בדיקת הינשוף.

טיפול בדו"חות תנועה

מי שעבר עבירת תנועה כמו למשל מהירות מופרזת או אי ציות לרמזור עצור, כמו גם שימוש למעקף בשוליים הימניים או חציית פס לבן ושוטר עצר אותו לכתיבת דו"ח, יכול לפנות גם הוא לעורך דין תעבורה כדי לערער על ההחלטה, כל עוד יש לו ברירת מחדל לפעולה בנושא.
לקבלת פרטים נוספים וכדי ללמוד עוד על המקרה שלכם אתם מוזמנים לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מעורך דין תעבורה. השאירו את הפרטים שלכם בלחיצה על הקישור צור קשר ונציגנו יחזורו אליכם בהקדם.

*הכתוב האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד תעבורה, על כן, מי שמסתמך על האמור בו, עושה כן על אחריותו בלבד!

עורך דין תעבורה הוא איש המקצוע אליו יש לפנות במקרה של נהיגה בשכרות, האשמה בגרימת תאונת דרכים, האשמה בגין מהירות מופרזת ושלל עבירות תנועה שהתוצאה שלהם יכולה להוביל לקנסות, נקודות, רישום פלילי ופסילת רישיון

הואשמת בעבירת תעבורה? אל תתמודד עם זה לבד. קבל ייצוג מקצועי ממומחי דיני התעבורה המנוסים שלנו. עם ניסיון של מעל 25 שנה ורקורד מוכח בבתי משפט ברחבי הארץ, נוכל לעזור לך להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית. קבל את העזרה המשפטית שאתה צריך עוד היום והימנע מקנסות גבוהים ונקודות ברישיון שלך או מעונשים כבדים אף יותר.

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא משפטי

שיטת הניקוד בגין עבירות תנועה
קיבלת בצמוד לקנס גם נקודות?

ניתן למחוק נקודות על מנת להימנע מסנקציות (אמצעי תיקון) המופעלות על נהגים שצברו אותן. ברוב המקרים ניתן למחוק את הנקודות באופן ודאי.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול
נהיגה תחת השפעת אלכוהול

שתיית אלכוהול מהווה את אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על ההסתברות לביצוע תאונת דרכים, מהסיבה הפשוטה שככל שריכוז האלכוהול בדם גבוה יותר, יורדת היכולת של הנהג לבצע פעולות פשוטות בנהיגה