לא תמיד צריך לעמוד לדין – יש גם הסדר מותנה

הסדר מותנה כי לא תמיד צריך לעמוד לדין

חושף בפניכם כיצד ניתן להימנע מהעמדה לדין גם כשיש ראיות בתיק ולהסתפק בהסדר מותנה – מבלי להגיע לבית המשפט, ללא הסכנה להיכנס לכלא וללא רישום פלילי.

הסדר מותנה – יתרונות

הסדר מותנה מאפשר במקרים מסוימים לפי קריטריונים בחוק, להימנע מהגשת כתב אישום נגד חשוד ולסגור את התיק. הסדר מותנה וחתימה עליו מצריך מהחשוד להודות במעשה ולעמוד בעונשים והתנאים שקובעים עבורו בשיח בין עורך דין ששכר לצורך כך ובין התביעה.

מדובר ביתרון עצום במקום עמידה לדין עם כתב אישום בבית המשפט. בכך יחסוך לעצמו רישום פלילי, ויהיה לחובתו רישום משטרתי פנימי בלבד בגליון הרישום הפלילי.

ההסדרים מותנים מתפרסמים באתר באינטרנט של התביעה המשטרתית אולם אין ולא מופיעים פרטי החשוד.

מדובר בהקלה ובהליך שיש לו השלכות פחות חמורות עבור החשוד בפלילים.

באמצעות הסדר כזה מי שנתפס או נחשד בביצוע עבירה המוגדרת כקלה, לא יועמד לדין ויאלץ להתמודד עם סנקציות בעלות משמעות לשנים רבות קדימה.

מתי זה אפשרי לסגור תיק בהסדר מותנה?

כאשר מדובר בעבירה שהיא עוון או חטא או פשע הנכלל בתוספת השישית לחוק העונשין – לדוגמא איומים, תקיפה, גניבה, מעבירות התכנון והבנייה יכולים להיכלל בין היתר במסגרת של הסדר מותנה.

בנוסף, בהתקיים אינטרס ציבורי כשיש נסיבות אישיות יוצאות דופן, נסיבות מקלות, תוצאות נזקים קלים בלבד, שיתוף פעולה והבעת חרטה, ועוד.

בנוסף צריך שיתקיימו תנאים נוספים להלן:

  • קיימות ראיות מבוססות
  • החשוד ללא עבר פלילי בתקופה של לפחות חמש שנים
  • לא קיימים נגד החשוד תיקים או חקירות נוספות
  • החשוד לא חתם על הסדר מותנה במהלך 5 השנים האחרונות
  • התובע מסתפק בענישה שאינה כוללת מאסר בפועל.

תנאים שונים שניתן לקבוע במסגרת חתימה על הסדר מותנה:

  • פיצוי לנפגעי העבירה ו/או לקופת המדינה
  • התנצלות בכתב
  • התחייבות להימנע מעבירה
  • התחייבות לשמירת מרחק מהנפגע
  • תכנית טיפולית הנוגעת לעבירה.
  • הסכמה לפיקוח של קצין מבחן למשך תקופה מסוימת.
  • המדובר בתנאי חובה – הפרה של התנאים עלולים להביא לכדי הגשת כתב אישום וביטול ההסדר.

עורך דין שתשכור לצורך ייצוג שלך, יוודא כי הקריטריונים והתנאים אכן מצדיקים קיומו של הליך מותנה, וידאג לחתימה על הסדר מידתי שאינו מכביד על החשוד וכן יכלול הודאה בפרטים המצמצמים את גדר האחריות של החשוד.

שימוש בעורך דין בקיא תמנע ענישה מיותרת.

על ידי עשיית שימוש בעורך דין פלילי בקיא, ניתן יהיה לבצע בחינה אמיתית של המצב המשפטי תוך עמידה על הזכויות באופן מלא.

*הכתוב האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד תעבורה הסדר מותנה, על כן, מי שמסתמך על האמור בו, עושה כן על אחריותו בלבד!

חושף בפניכם כיצד ניתן להימנע מהעמדה לדין גם כשיש ראיות בתיק ולהסתפק בהסדר מותנה – מבלי להגיע לבית המשפט, ללא הסכנה להיכנס לכלא וללא רישום פלילי

הואשמת בעבירת תעבורה? אל תתמודד עם זה לבד. קבל ייצוג מקצועי ממומחי דיני התעבורה המנוסים שלנו. עם ניסיון של מעל 25 שנה ורקורד מוכח בבתי משפט ברחבי הארץ, נוכל לעזור לך להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית. קבל את העזרה המשפטית שאתה צריך עוד היום והימנע מקנסות גבוהים ונקודות ברישיון שלך או מעונשים כבדים אף יותר.

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא משפטי

שיטת הניקוד בגין עבירות תנועה
קיבלת בצמוד לקנס גם נקודות?

ניתן למחוק נקודות על מנת להימנע מסנקציות (אמצעי תיקון) המופעלות על נהגים שצברו אותן. ברוב המקרים ניתן למחוק את הנקודות באופן ודאי.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול
נהיגה תחת השפעת אלכוהול

שתיית אלכוהול מהווה את אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על ההסתברות לביצוע תאונת דרכים, מהסיבה הפשוטה שככל שריכוז האלכוהול בדם גבוה יותר, יורדת היכולת של הנהג לבצע פעולות פשוטות בנהיגה