ביצעת עבירת תעבורה ונתפסת? חשוב שתקרא

ביצעתי עבירת תעבורה ונתפסתי

אנו חושפים במאמר זה סנקציות מנהליות שונות בגין עבירות תעבורה המבוצעות על הכבישים והחשיבות בקבלת ליווי משפטי בהליכים אלה.

עבירות תעבורה

הכביש הוא מקום עמוס ומסוכן, קיימת עלייה מתמדת במספר הרכבים על הכביש וכתוצאה מריבוי המכוניות והגורם האנושי – מתרחשות עבירות תעבורה רבות וגם האכיפה של המשטרה הולכת וגוברת.

עבירות תעבורה הן עבירות שחשוב לקבל בגינן ליווי משפטי בבתי הדין לתעבורה. העבירות הרבות שמבוצעות על ידי נהגים בכבישים, מצריך ייצוג שיאפשר הגעה לתוצאה מיטבית, שתצמצם נזקים.

כל נהג יודע כמה עמל ואיזו השתדלות עבר על מנת לקבל את רישיון הנהיגה. המחזיק ברישיון עבר מבחן תיאוריה והן מבחן מעשי.

במהלך הנהיגה קיים הצורך לציית לחוקי התעבורה, לנהוג על פי הכללים הרבים הקיימים בכביש, לציית לתמרורים והכל כפי שנלמד והופנם בלימודים לקבלת הרישיון.

כאשר נהג נתפס מבצע עבירת תנועה רחמנא ליצלן, הוא עלול לאבד את רישיון הנהיגה שלו ולהתמודד עם כתב אישום בבית הדין לתעבורה.

קימות מספר דרגות של חומרה בכל הקשור לעבירות תעבורה

מיון עבירות התעבורה על פי דרגת החומרה

  • עבירות קלות – לדוגמא נסיעה ללא תאורת רכב, אי חגירה של חגורת בטיחות, עיכוב תנועה וכד'.
  • עבירות בינוניות – לדוגמא המדובר בנהיגה בפסילה, נהג חדש ללא מלווה, הסעת מספר נוסעים רב יותר מכפי שמותר וכד'.
  • עבירות חמורות – לדוגמא עקיפה בקו הפרדה, נהיגה תחת השפעה של חומרים אסורים, אי ציות לרמזור, תאונות עם נפגעים והפקרה ("פגע וברח") וכד'.

ענישה של עברייני תנועה

מלבד הקנסות, ועונשים נלווים כתוצאה מהגשת כתב אישום בבית הדין לתעבורה, קיימת גם ענישה מנהלית על ידי משרד הרישוי.

המדובר בנקודות חובה המתווספות לרישום של בעל הרישיון בגין כל עבירה שמתבצעת על הכביש. צבירה ברף מקסימלי מעמיד את המחזיק ברישיון בפני שלילה למשך זמן ארוך. על כן קיים הצורך בליווי משפטי של עורך דין.

כאשר מדובר בצבירת נקודות נמוכה, ייקראו לבעל הרישיון לקורס בנהיגה מונעת ובמקרים מסוימים יחויב בבחינה תאורטית, על מנת לאפשר לו להמשיך לנהוג.

סוג ענישה מנהלית נוספת הינה, החרמת הרכב ופסילה מנהלית של הרישיון לנהיגה.

כאשר המדובר בעבירות חמורות, לשוטר יש סמכות להפסיק את הנהיגה של בעל הרישיון ברכב, לפסול את הרישיון, ולהחרים את הרכב וזאת מטעמי "מסוכנות".

טרם הפסילה, נערך הליך של שימוע בפני קצין משטרה. מומלץ וחשוב לשכור שירותים של עורך דין בקיא בחוקי התעבורה, שיוכל לסייע בהשבת הרישיון בהקדם האפשרי.

מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין תעבורה

תוך כדי איסוף של ראיות בתיק, השוטר שנמצא בשטח מתעד את הדברים, גובה עדויות, אוסף כל ראייה לרבות עשיית שימוש בכתיבת דוחות זכרון דברים מטעמו. בסוף הליך איסוף הראיות מחליטה מחלקת התביעות באם יש מקום להגיש כתב אישום לבית הדין לתעבורה.

רצוי וחשוב מאוד לפנות לעורך דין לענייני תעבורה, לקבלת ייצוג לצורך צמצום הנזקים וכשהדבר מתאים גם לפעול לזיכוי מלא בתיק. פעמים רבות ניתן להסב את סעיף האישום לסעיף מקל יותר, דבר שיחסוך את הנקודות וההסתבכות בהליכה לקורסים ומבחנים חדשים לקבלת הרישיון.

הסיטואציות והמקרים הם רבים מאוד. כך גם התמודדות משפטית, היא מורכבת ודורשת יצירתיות, מומחיות וניסיון.

ככל וגם אתם הסתבכתם בעבירת תנועה וזקוקים לסיוע, אתם מוזמנים אלי במסגרת ההשתדלות שלכם למציאת פתרון.

ברשות משרדי הצלחות ותוצאות מצוינות ב"ה שסייעו רבות ללקוחות המשרד להמשיך לנהוג בכבישי ישראל, אחרי הסתבכות בעבירות תנועה. בעבודה משותפת ובסייעתא דשמיא ניתן יהיה למצוא את הנתיב המתאים ביותר להתמודדות עם העניין הפרטי שלך.

*הכתוב האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד כתב אישום תעבורה, על כן, מי שמסתמך על האמור בו, עושה כן על אחריותו בלבד!

הכביש הוא מקום עמוס ומסוכן, קיימת עלייה מתמדת במספר הרכבים על הכביש וכתוצאה מריבוי המכוניות והגורם האנושי – מתרחשות עבירות תעבורה רבות וגם האכיפה של המשטרה הולכת וגוברת.

הואשמת בעבירת תעבורה? אל תתמודד עם זה לבד. קבל ייצוג מקצועי ממומחי דיני התעבורה המנוסים שלנו. עם ניסיון של מעל 25 שנה ורקורד מוכח בבתי משפט ברחבי הארץ, נוכל לעזור לך להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית. קבל את העזרה המשפטית שאתה צריך עוד היום והימנע מקנסות גבוהים ונקודות ברישיון שלך או מעונשים כבדים אף יותר.

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא משפטי

שיטת הניקוד בגין עבירות תנועה
קיבלת בצמוד לקנס גם נקודות?

ניתן למחוק נקודות על מנת להימנע מסנקציות (אמצעי תיקון) המופעלות על נהגים שצברו אותן. ברוב המקרים ניתן למחוק את הנקודות באופן ודאי.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול
נהיגה תחת השפעת אלכוהול

שתיית אלכוהול מהווה את אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על ההסתברות לביצוע תאונת דרכים, מהסיבה הפשוטה שככל שריכוז האלכוהול בדם גבוה יותר, יורדת היכולת של הנהג לבצע פעולות פשוטות בנהיגה