הגשת ערעור על דוחות משטרה

הגשת ערעור על דוחות משטרה

ישנן עבירת רבות שעליהן מקבלים דוח משטרה, לרבות עבירה של מעבר באור אדום, אי עצירה בתמרור עצור, אדם שלא חגר חגורת בטיחות, אדם שהשתמש בטלפון תוך כדי הנהיגה, אדם שנסע במהירות מופרזת, ועוד…
לא תמיד הדוח יהיה מוצדק, ולעיתים השוטר עלול לרשום את הדוח כאשר אין לו בכלל סמכות לעשות זאת, או כאשר היה ראוי ומוצדק שיתחשב בנסיבות המקרה. לכן, ישנה אפשרות של ערעור על דוחות משטרה, כאשר חשוב מאוד לעשות זאת בצורה נכונה. ערעור דוח משטרה שיתקבל, יוביל לביטולו של הדוח.

האם ניתן להגיש ערעור על דוחות משטרה?

הגשת ערעור על דוח משטרה הוא תהליך אפשרי בהחלט, שכן ברור ששוטרים הם בני אדם, ולכן גם הם יכולים לעשות טעויות. ישנה פרוצדורה מסודרת מאוד לתהליך הגשת ערעור דוח משטרה, וכאשר אדם מרגיש שנפגעו זכויותיו או שדוח המשטרה שהוא קיבל נעשה בצורה לא חוקית – כדאי בהחלט לבחון אופציה של הגשת ערעור על דוח משטרה.

כאשר אדם מקבל דוח משטרה ערעור היא אחת האופציות להגיב לדוח. אופציות נוספות הן לשלם את הדוח שהתקבל, אם מחליטים לקבל את רוע הגזירה, או אם חושבים שדוח המשטרה שניתן הוא אכן מוצדק, או אם לא רוצים להתחיל להיכנס לפרוצדורה ולבירוקרטיה הקשורה בכך. כדאי לדעת שעורך דין תעבורה מנוסה ומומחה יוכל לטפל עבורכם בהגשת ערעור דוח משטרה, ובכך להגדיל את הסיכוי לקבלת הערעור, ולחסוך לכם זמן ואנרגיות.
אופציה נוספת להגיב לדוח משטרה, היא להחליט שלא משלמים את הקנס, ולהחליט להישפט. דוח משטרה הוא למעשה כמו כתב אישום קטן, כאשר ניתן לשלם ובכך לכאורה "להודות" ולקבל את העונש הכספי, אך ניתן גם לבקש להישפט על ידי ערכאה שיפוטית, שתקבע האם לזכות או להרשיע.

איך אפשר להגיש ערעור על דוח משטרה?

ניתן להגיש ערעור על דוחות משטרה על ידי הגשת בקשה לביטול הדוח או על ידי בקשה להישפט על דוח המשטרה. ישנם קריטריונים שונים שיש לעמוד בהם כדי שיהיה ניתן לבקש לבטל דוח משטרה. ערעור על דוחות משטרה צריך להיעשות בחוכמה, ויש להעלות בו טיעונים טובים שיובילו לכך שהדוח יבוטל.
למשל, כאשר אדם מחליט להישפט על דוח תנועה שקיבל, עליו להתכונן בצורה מיטבית למעמד המשפט. במהלך המשפט, יוצגו הטיעונים של שני הצדדים, המשטרה והנהג שקיבל את דוח המשטרה. לאחר שמיעת הטיעונים, השופט יכריע באשר לשאלה, ויקבע האם הדוח חל, או האם יש לבטלו. יש להיות מודעים לסיכון שהשופט יחליט שעל העבירה שבוצעה מגיע עונש חמור יותר מאשר הדוח. לכן, חשוב להקדיש מחשבה לפני הגשת ערעור על דוח משטרה, ולהבין האם זה הצעד הנכון עבורכם.

האם כדאי להגיש לבד בקשה להישפט על דוח משטרה?

כאמור, אדם שקיבל דוח משטרה יכול להחליט שהוא לא משלם את הקנס, אלא מחליט להישפט. במקרה כזה, חשוב מאוד להתכונן ולהיערך כראוי למשפט שיעסוק בכך ויכריע בשאלה. לכן, מומלץ מאוד שלא להגיש לבד בקשה להישפט, שכן ישנה פרוצדורה מדויקת לעניין הגשת ערעור דוח משטרה, ויש לעמוד בלוח זמנים מדויק – כאשר כל חריגה יכולה להוביל לדחיית ערעור דוח משטרה.

עורך דין לענייני תעבורה שמתמחה בתחום יוכל לסייע בהגשת הבקשה להישפט על דוח משטרה. בצורה כזו, תוכלו להיות בטוחים שהערעור מוגש בצורה הנכונה ביותר, ללא טעויות וללא פגמים טכניים שיפסלו את הערעור. עבור אדם שמעולם לא התנסה בהליכים כאלה, הסיכוי לטעות הוא גבוה הרבה יותר, וגם המאמץ והזמן שהוא יקדיש לעניין יהיו רבים מאוד. לכן, עורך דין מנוסה בתחום, שיש לו ניסיון רב בהגשת ערעורים שכאלה – יוכל לבצע את המשימה בצורה יעילה הרבה יותר, עם סיכוי טוב יותר לבטל את הדוח.

האם עורך דין תעבורה יכול לעזור לערער ואף לבטל את דוח המשטרה?

בכל הקשור לנושא הגשת ערעור דוח משטרה, עורך דין תעבורה יוכל לעזור ולהביא לתוצאה הטובה ביותר. עורך דין המתמחה בתחום הוא אדם שמבין ומתמצא בפרטי החוק, ויידע להצביע על פגמים מסוימים שנפלו באופן שבו הוגש הדוח, או בהליכים שהתבצעו לאחר מכן. מדובר בטענות משפטיות, שאדם רגיל לא יידע להעלות מיוזמתו, או לחשוב עליהן.

כך למשל, ייתכן שהשוטר שרשם את דוח המשטרה הוא כלל לא שוטר בעל סמכות לחלק דוחות שכאלה. במצב כזה, ייתכן מאוד שיוחלט לבטל את דוח המשטרה. עניין הסמכות הוא משמעותי ביותר, כאשר כל שוטר ובעל תפקיד מינהלי יכול לבצע בדיוק את הסמכויות שניתנו לו, והוא לא יכול לחרוג מהן.
אם קיבלתם דוח משטרה ואתם מעוניינים לערער עליו, צרו עימנו קשר בהקדם לקבלת ייעוץ משפטי.

*הכתוב האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד תעבורה סירוב לבדיקת ינשוף, על כן, מי שמסתמך על האמור בו, עושה כן על אחריותו בלבד!

ישנן עבירת רבות שעליהן מקבלים דוח משטרה, לרבות עבירה של מעבר באור אדום, אי עצירה בתמרור עצור, אדם שלא חגר חגורת בטיחות, אדם שהשתמש בטלפון תוך כדי הנהיגה, אדם שנסע במהירות מופרזת, ועוד

הואשמת בעבירת תעבורה? אל תתמודד עם זה לבד. קבל ייצוג מקצועי ממומחי דיני התעבורה המנוסים שלנו. עם ניסיון של מעל 25 שנה ורקורד מוכח בבתי משפט ברחבי הארץ, נוכל לעזור לך להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית. קבל את העזרה המשפטית שאתה צריך עוד היום והימנע מקנסות גבוהים ונקודות ברישיון שלך או מעונשים כבדים אף יותר.

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא משפטי

שיטת הניקוד בגין עבירות תנועה
קיבלת בצמוד לקנס גם נקודות?

ניתן למחוק נקודות על מנת להימנע מסנקציות (אמצעי תיקון) המופעלות על נהגים שצברו אותן. ברוב המקרים ניתן למחוק את הנקודות באופן ודאי.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול
נהיגה תחת השפעת אלכוהול

שתיית אלכוהול מהווה את אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על ההסתברות לביצוע תאונת דרכים, מהסיבה הפשוטה שככל שריכוז האלכוהול בדם גבוה יותר, יורדת היכולת של הנהג לבצע פעולות פשוטות בנהיגה