מה אתם באמת יודעים על בדיקת ינשוף?

מה אתם באמת יודעים על בדיקת ינשוף

מאז נכנסה בדיקת ינשוף לחיינו, צצו אינספור סיפורים על אנשים הטוענים שהבדיקה לא הציגה תוצאות מהימנות ועקב כך רישיונם נשלל.

גם אתם מכירים חבר של חבר שזה קרה לו? כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה.

ולא לשכוח, אל תשתו ותנהגו.

יצאתם ממסיבה, עצר אתכם שוטר, ולאחר בדיקת הינשוף נמצא ששתיתם מעל המותר? כדאי שתדעו שסעיף 39א לפקודת התעבורה קובע כי רישיונו של נהג אשר הורשע בעבירה של נהיגה בשכרות, יפסל לתקופה של מינימום שנתיים.

נהג שיכור על פי תקנות התעבורה הוא מי שבליטר אויר מריאותיו ימצא מעל 240 מיקרוגרם אלכוהול כאשר הפסיקה העלתה את רף האכיפה ל-290 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אויר נשוף.

בכדי לקבוע את כמות האלכוהול בגופו של אדם משתמשת משטרת ישראל כברירת מחדל במכשיר הינשוף המוכר לכולנו.

בכדי לקבוע את כמות האלכוהול בגופו של נהג באמצעות מכשיר הינשוף, על הנהג לנשוף נשיפה רצופה בנפח של ליטר אויר לתוך צינורית שמחוברת למכשיר.

נפח הריאות המרבי של אדם (כמות האוויר שיכולות ריאותיו של אדם להכיל) הנקרא קיבולת ריאות כוללת, יכולה להכיל כ-5 ליטר של אויר, לכן, נקודת המוצא של המחוקק ובית המשפט היא שנהג שלא הצליח לנשוף ליטר אויר למכשיר הינשוף, דינו כאדם שסרב לבצע את בדיקת ינשוף, ונהג כזה או נהג שסרב לבצע הבדיקה מראש, יואשם בנהיגה בשכרות, ורישיונו כאמור, יפסל לתקופת מינימום של שנתיים.

בית המשפט רשאי להפחית את תקופת השלילה המינימאלית של נהג שיכור, לפרק זמן של פחות משנתיים, במידה וקיימות נסיבות מיוחדות במינן.

כך למשל, בפסק דין שניתן בירושלים בעניין עפר שכטר, אשר לא הצליח לנשוף את כמות האוויר הדרושה בבדיקת הינשוף עקב בעיה רפואית, נקבע כי כאשר נהג מוכיח בהתנהגותו כי אין בכוונתו להכשיל את בדיקת הינשוף, למרות שאיננו נושף ליטר אויר למכשיר הינשוף, אין להתייחס אליו בצורה אוטומטית כמי שסירב לבצע את בדיקת הינשוף.

על מנת לקבוע האם הנהג התכוון לנשוף כמות אוויר מספקת למכשיר הינשוף, יש לבדוק בין השאר את כמות האוויר שננשפה למכשיר הינשוף בשאר הבדיקות שנכשלו.

ככל שכמות האוויר שננשפה בבדיקות שנכשלו קרובה יותר לכמות האוויר הנדרשת לביצוע בדיקת ינשוף תקינה, הנטייה תהייה לראות את הנהג כמי שהתכוון לבצע את בדיקת ינשוף.

חשוב שתדעו שבדיקת ינשוף הינה בדיקה פשוטה, זולה וקלה יותר למשטרת ישראל מאשר עריכת בדיקת דם, אך במקרה שנהג נכשל בביצוע בדיקת ינשוף ומבקש לבצע בדיקת דם מסיבות רפואיות מוכחות, על משטרת ישראל לשקול בחיוב להסכים לבקשתו למרות הקושי שבעניין, זאת מכיוון שמטרת בדיקת השכרות היא להגיע אל חקר האמת.

אז אם נכשלתם בנשיפה למכשיר או שאין ביכולתכם לבצע את הנשיפה, אין זה אומר בהכרח שתואשמו ב-נהיגה בשכרות.

יש לקחת בחשבון את כוונתו של נהג להצליח בבדיקת הינשוף ולבדוק האם קיימת סיבה רפואית מוכחת אשר מעידה על אי יכולתו לנשוף ליטר אוויר למכשיר הינשוף.

*הכתוב האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד תעבורה בדיקת ינשוף, על כן, מי שמסתמך על האמור בו, עושה כן על אחריותו בלבד!

מאז נכנסה בדיקת הינשוף לחיינו, צצו אינספור סיפורים על אנשים הטוענים שהבדיקה לא הציגה תוצאות מהימנות ועקב כך רישיונם נשלל

הואשמת בעבירת תעבורה? אל תתמודד עם זה לבד. קבל ייצוג מקצועי ממומחי דיני התעבורה המנוסים שלנו. עם ניסיון של מעל 25 שנה ורקורד מוכח בבתי משפט ברחבי הארץ, נוכל לעזור לך להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית. קבל את העזרה המשפטית שאתה צריך עוד היום והימנע מקנסות גבוהים ונקודות ברישיון שלך או מעונשים כבדים אף יותר.

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא משפטי

שיטת הניקוד בגין עבירות תנועה
קיבלת בצמוד לקנס גם נקודות?

ניתן למחוק נקודות על מנת להימנע מסנקציות (אמצעי תיקון) המופעלות על נהגים שצברו אותן. ברוב המקרים ניתן למחוק את הנקודות באופן ודאי.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול
נהיגה תחת השפעת אלכוהול

שתיית אלכוהול מהווה את אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על ההסתברות לביצוע תאונת דרכים, מהסיבה הפשוטה שככל שריכוז האלכוהול בדם גבוה יותר, יורדת היכולת של הנהג לבצע פעולות פשוטות בנהיגה