מהי עבירת מצלמת רמזור אדום?

עבירת מצלמת רמזור אדום

עבירת מצלמת רמזור אדום מתרחשת כאשר נהג מבצע נסיעה ברמזור אדום, ולא עוצר כפי שעליו לעשות. מעבר באור אדום הוא אחת מעבירות התעבורה המסוכנות ביותר, שכן מדובר בסכנת חיים ממשית לחייהם של הנוסעים ברכב, ולחייהם של הנוסעים ברכבים האחרים שמסביב בכיוונים אחרים של הצומת, ולחייהם של הולכי הרגל שחוצים את הכביש.

תקנות התעבורה קובעות שכל עובר דרך חייב להתנהג בזהירות ובאופן שלא יפגע בזכותו של אף אדם אחר להשתמש בדרך, ושלא יפגע באדם או ברכוש, ושלא יסכן חיי אדם. כאשר נהג עובר ברמזור אדום, הוא לא מתנהג בזהירות והוא בהחלט מסכן חיי אדם, שכן ייתכן שבאותו הרגע שיש לו אור אדום, לכיוון אחר בצומת יש אור ירוק, וכך גם להולכי הרגל – וכאשר נהג נוסע באור אדום, הוא עלול לדרוס את הולך הרגל ולפגוע במכוניות האחרות.

גם כאשר הנהג או הולך הרגל בטוחים במאה אחוז שהם יכולים לעבור באור אדום ועדיין לא לסכן את חייהם או את חייהם של הסובבים אותם, כי הרמזור "הרגע התחלף", או כי הם "מכירים את הצומת" ויודעים שיש רווח של כמה שניות לפני שרמזורים אחרים מתחלים לירוק – אין בכך הצדקה כדי לעבור באור אדום, ואסור לעשות זאת.

ענישה על נסיעה ברמזור אדום

על נסיעה ברמזור אדום עונש שיתקבל הוא 10 נקודות, בנוסף על קנס כספי של 1500 שקלים. על כל נסיעה ברמזור אדום עונש שכזה יינתן לנהג שעבר את העבירה, אך אם בנוסף לכך שהנהג ביצע מעבר באור אדום הוא גם גרם לנזק מסוים לרבות תאונת דרכים – אותו נהג עלול לקבל פסילת רישיון נהיגה למשך 30 ימים. פסילת רישיון ל-30 ימים עלולה להתבצע גם אם הנהג קיבל כבר בעבר דוח מצלמה רמזור אדום, וכעת זו לא הפעם הראשונה שהוא עובר עבירה זו.

כאמור, קנס על חצייה באור אדום עומד על סך של 1500 שקלים. אך יש להוסיף לכך, שאם מספר הנקודות מגיע לסך מסוים, ייתכן שהנהג יצטרך גם לעבור קורס נהיגה מונעת, שגם עליו יש לשלם סכום לא מבוטל.

כמו כן, כאשר נהג חדש מבצע את העבירה ונתפס על ידי מצלמת רמזור אדום, הוא מסתכן בעונש נוסף על קנס על חצייה באור אדום, שהוא הקפאת הסטטוס למשך שנתיים נוספות. כלומר, מעבר לשנתיים שהוא נמצא בסטטוס "נהג חדש" על כל המגבלות הכרוכות בכך, יתווספו לו שנתיים נוספות שבהן הוא יישאר בסטטוס זה.

האם מעבר ברמזור אדום מצלמת רמזור מצלמת באותו הרגע?

מצלמה רמזור אדום מצלמת בזמן אמת את העבירה, ומעבירה את הנתונים הלאה. יחד עם זאת, לוקח זמן מה עד שהדוח מגיע לידי הנהג שעבר על עבירת הנסיעה באור אדום. ייתכן שיחלפו עד 4 חודשים מיום ביצוע העבירה ועד שיתקבל הדוח.

היכן ממוקמות בדר"כ מצלמות רמזור אדום?

כאשר מדובר על מצלמת רמזור אדום מיקום רגיל של אותן מצלמות הוא על הרמזור עצמו. כלומר, על הרמזור מותקנת מצלמה, וכך היא מצלמת את כל עוברי הדרך שנמצאים בסביבת הרמזור. בעבירת מצלמת רמזור אדום מיקום העבירה כלל אינו משנה, ועצם העובדה שהתקיים מעבר באור אדום מהווה את העבירה החמורה.

מה המטרה של מצלמת רמזור אדום?

המטרה של מצלמות רמזור היא כפולה ואף משולשת. מטרה ראשונה היא שכאשר יש רמזור אדום מצלמה מהווה גורם הרתעתי לנהגים. כאשר נהג יודע שיש מצלמה רמזור אדום יהיה מרתיע יותר, והוא יעצור – ולא יעבור באור אדום. מטרה שנייה היא לפקח על כך שנהגים לא עוברים באור אדום. כאשר נהג עובר בעת שדולק רמזור אדום מצלמה מצלמת את האירוע, וכך ניתן דוח לאותו הנהג.

מטרה שלישית היא ניטור ופיקוח על נסיעה במהירות המותרת. מכיוון שמצלמת רמזור מצלמת פעם אחת כאשר הרכב נמצא על פס העצירה, ופעם נוספת כאשר הוא חוצה את הרמזור – מצלמות רמזור יודעות את המיקום של הרכב ואת הזמן, וכך ניתן לחשב את המהירות של הרכב. אם המהירות היא גבוהה מדי – יינתן דוח על נסיעה במהירות מופרזת.

האם עורך דין תעבורה יכול לבטל דוח מעבר באור אדום?

נהג שקיבל דוח מצלמה רמזור אדום, יוכל לפנות לעורך דין תעבורה. עורך דין יוכל לבחון את נסיבות המקרה, ולמצוא טענות שונות שיוכלו להוביל להקלה בעונש, וייתכן שאף לביטול הדוח. ישנן נסיבות רבות שבהן דוחות ניתנים שלא כדין, או שהמצלמה לא עבדה כראוי או הותקנה שלא בהתאם לחוקים ולתקנות התעבורה.

לכן, מומלץ מאוד לפנות לעורך דין מומחה ובעל ניסיון, שיידע להבין מתוך נסיבות המקרה מה היא דרך הפעולה הטובה ביותר. למידע נוסף ולקבלת ייעוץ משפטי, פנו אלינו.

*הכתוב האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד תעבורה סירוב לבדיקת ינשוף, על כן, מי שמסתמך על האמור בו, עושה כן על אחריותו בלבד!

עבירת מצלמת רמזור אדום מתרחשת כאשר נהג מבצע נסיעה ברמזור אדום, ולא עוצר כפי שעליו לעשות. מעבר באור אדום הוא אחת מעבירות התעבורה המסוכנות ביותר

הואשמת בעבירת תעבורה? אל תתמודד עם זה לבד. קבל ייצוג מקצועי ממומחי דיני התעבורה המנוסים שלנו. עם ניסיון של מעל 25 שנה ורקורד מוכח בבתי משפט ברחבי הארץ, נוכל לעזור לך להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית. קבל את העזרה המשפטית שאתה צריך עוד היום והימנע מקנסות גבוהים ונקודות ברישיון שלך או מעונשים כבדים אף יותר.

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא משפטי

שיטת הניקוד בגין עבירות תנועה
קיבלת בצמוד לקנס גם נקודות?

ניתן למחוק נקודות על מנת להימנע מסנקציות (אמצעי תיקון) המופעלות על נהגים שצברו אותן. ברוב המקרים ניתן למחוק את הנקודות באופן ודאי.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול
נהיגה תחת השפעת אלכוהול

שתיית אלכוהול מהווה את אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על ההסתברות לביצוע תאונת דרכים, מהסיבה הפשוטה שככל שריכוז האלכוהול בדם גבוה יותר, יורדת היכולת של הנהג לבצע פעולות פשוטות בנהיגה