הגשת תביעה בגין תאונת דרכים

הגשת תביעה בגין תאונת דרכים

תאונות דרכים, הן דבר שמתרחש בכבישי ישראל מידי יום – כמה פעמים ביום.

למזלנו, על רובן המוחלט של התאונות הציבור אינו שומע, משום שהן מסתיימות ללא נזקי גוף כבדים, אלא בנזקי ממון ברמה כזו או אחרת.

אך גם תאונות עם נזקי גוף, כאלו שגורמות לחסימת כביש לזמן ממושך ופקקים אדירים, ומעורבות של אמבולנסים ואנשי רפואה – אינן נדירות כלל וכלל.

כדי להעניק כיסוי ביטוחי לרכב שהשתתף בתאונת דרכים, ולהימנע מהוצאה אדירה ולא צפויה, בעלי הרכבים נדרשים לרכוש פוליסת ביטוח, מאחת מחברות הביטוח הקיימות בארץ.

חברות ביטוחי הרכבים בישראל, מציעות מגוון רחב של אפשרויות ביטוח, באופן שככל שהכיסוי הביטוחי במקרה של תאונה או נזק גדול יותר, כך גם התשלום השנתי שהנהג ישלם לחברה יגדל גם כן.

בעל רכב עם ביטוח כפי הנדרש, שבעקבות תאונת דרכים נפגע בגופו ונפגע רכבו, יכול להגיש גם תביעות נזקי גוף, וגם תביעת נזיקין.

בשפה משפטית מקצועית: מהי תאונת דרכים?

מבחינה משפטית, כמעט כל מקרה שבו נגרם לאדם נזק לגופו או לרכושו, כאשר מעורב במקרה כלי רכב – הוא ייחשב כתאונת דרכים.

כל חבלה או מפגע, שנגרמו כתוצאה או אפילו במעורבות של כלי רכב ממונע – לרבות אופנועים, טרטורים, ורכבים מכל סוג שהוא – יכולים להיכנס לקטגוריה של תאונת דרכים.

על פי מספר פסיקות של בתי המשפט ביחס אל תביעות תאונת דרכים, גם לשאלה האם הרכב היה מונע בזמן המקרה, אין השלכה חותכת ביחס לקביעה אם מדובר בתאונת דרכים.

כלומר, במספר פסקי דין שהתפרסמו בעבר, ניתן לראות כי בית המשפט התייחס לנזק שנגרם לאדם מרכב אחר כתאונת דרכים, חרף העובדה שהרכב היה עם מנוע מכובה.

אם כן, כל מצב של חבלה שמעורב בה כלי רכב ממונע – עשויה להיחשב כתאונת דרכים.

לכן, בכל אירוע כזה, שיש בו חילוקי דעות או חוסר שביעות רצון מאחד הצדדים ביחס להשלכות האירוע, מומלץ לברר האם ניתן להגיש תביעת תאונת דרכים.

אמנם יהיה עליכם לבצע הוכחת נזק בתביעת נזיקין, אך עצם הדיון המשפטי עשוי להרוויח לכם פיצויים לאחר תאונת דרכים.

מה קורה במקרה בו אין ביטוח?

מה עושים במקרה שאדם היה מעורב בתאונה עם רכב אחר שגרם לו נזק, אך הנהג השני ברח מיד לאחר התאונה, או שלא היה לו ביטוח רכב כלל?
כדי לסייע לנהגים שנקלעו לסיטואציות אלו, וכדי למנוע מהם להיפגע כלכלית כתוצאה מהתנהגות הנהג השני, הוקם תאגיד ממשלתי בשם קרנית.

התאגיד, שהוקם על פי חוק פיצוי נפגעים בתאונות דרכים, נועד לספק לאנשים שהגישו תביעת נזיקין, פיצוי על הנזק שנגרם להם.

על מנת לקבל את הפיצוי מתאגיד קרנית, נדרש לספק כמה שיותר ראיות על פרטי המקרה, כולל צילום של כל זירת התאונה, ולקיחת מספרי טלפון של עדי ראייה במקרה של תאונת פגע וברח.

במידה שהרכב המצויד במצלמת נהיגה, רצוי לספק את צילום הוידאו המקורי מרגעי התאונה.

לא כל תביעות נזקי גוף תאונות דרכים מתנהלות בצורה מסודרת וקלה.

במקרים שבהם חברות הביטוח או הנהג השני עורמים קשיים, מומלץ ביותר לקבל סיוע של עורך דין תביעות נזיקין.

עורך הדין ילווה את הנהג בכל תהליך התביעה, וינקוט בצעדים הטובים ביותר עבורו.

לעיתים הצעד הנכון יהיה הגשת תביעות נזקי גוף תאונות דרכים, אך בחלק גדול מהמקרים עורך דין יצליח לסיים את עבודתו בשלבי הפגישות, המכתבים והסיכומים ההדדיים.

פיצוי במסגרת תביעת נזיקין

פיצוי על נזקי תאונת דרכים, יכול לכלול בתוכו לא רק את החזר הכספים שניזוקו, אלא גם נזקים אחרים שנגרמו כתוצאה מהתאונה, כמו הפסד ימי עבודה, הוצאות שמירה על ילדים, טיפולים רפואיים ועוד.

אם כן, אל תזלזלו ולו במעט בתביעה, כדי למנוע מצב של הפסדים נלווים רבים.

כמה פיצויים מקבלים על תאונת דרכים?

אחת הדרכים הבטוחות להגדיל את סכום הפיצוי שתקבלו, היא בחירת עורך דין בעל מוניטין בתחום.

עורך דין תאונות דרכים מומחה ומקצועי, יילחם על כספי הפיצוי שלכם, ויעשה כל שביכולתו לסייע לכם לצמצם ככל היותר מההפסד הכספי הכולל בעקבות התאונה.

אם אתם מחפשים עורך דין מן השורה הראשונה, עם מוניטין מעולה, ביטחון, וניצחונות רבים בבתי המשפט, פנו אלינו עוד היום – ותהנו מייצוג משפטי נפלא ובלתי מתפשר.

*הכתוב האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד תעבורה תביעה תאונת דרכים, על כן, מי שמסתמך על האמור בו, עושה כן על אחריותו בלבד!

תאונות דרכים, הן דבר שמתרחש בכבישי ישראל מידי יום – כמה פעמים ביום. למזלנו, על רובן המוחלט של התאונות הציבור אינו שומע, משום שהן מסתיימות ללא נזקי גוף כבדים, אלא בנזקי ממון ברמה כזו או אחרת.

הואשמת בעבירת תעבורה? אל תתמודד עם זה לבד. קבל ייצוג מקצועי ממומחי דיני התעבורה המנוסים שלנו. עם ניסיון של מעל 25 שנה ורקורד מוכח בבתי משפט ברחבי הארץ, נוכל לעזור לך להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית. קבל את העזרה המשפטית שאתה צריך עוד היום והימנע מקנסות גבוהים ונקודות ברישיון שלך או מעונשים כבדים אף יותר.

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא משפטי

שיטת הניקוד בגין עבירות תנועה
קיבלת בצמוד לקנס גם נקודות?

ניתן למחוק נקודות על מנת להימנע מסנקציות (אמצעי תיקון) המופעלות על נהגים שצברו אותן. ברוב המקרים ניתן למחוק את הנקודות באופן ודאי.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול
נהיגה תחת השפעת אלכוהול

שתיית אלכוהול מהווה את אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על ההסתברות לביצוע תאונת דרכים, מהסיבה הפשוטה שככל שריכוז האלכוהול בדם גבוה יותר, יורדת היכולת של הנהג לבצע פעולות פשוטות בנהיגה