אלכוהול ונהיגה כל מה שחשוב לדעת

אלכוהול ונהיגה כל מה שחשוב לדעת

ידוע כי שתיית אלכוהול ונהיגה היא פעולה מסוכנת ביותר, שגורמת לתאונות דרכים ולפציעות ואבידות קשות. בכל הקשור לעניין אלכוהול ונהיגה חוקים שונים מסדירים את הנושא, וחשוב להכיר את המגבלות כדי לדעת להתנהל בתוכן בצורה נכונה, שתשמור על החיים של הנהג וסביבתו.
כמו כן, חשוב לדעת שישנה כמות מותרת של אלכוהול ונהיגה, בהתאם לגיל הנהג ולרמת הוותק שלו על הכביש. אם בכל זאת הסתבכתם ונתפסתם על שתיה ונהיגה, חשוב מאוד לפנות אל עורך דין תעבורה המתמחה בתחום.

שתייה ונהיגה חוקים שחשוב לדעת

בכל הקשור לנושא שתיית אלכוהול ונהיגה – חוקים שונים עוסקים בנושא וקובעים כללים שונים. ראשית, מעניין לדעת שלפי החוק שקבוע בפקודת התעבורה, אם נמצאו 240 מיקרוגרם בבדיקת ינשוף, הנהג יוגדר בתור שיכור. עם זאת, בית המשפט קבע כי יש להעלות את הכמות ל-290 מיקרוגרם, ואכן כיום זו אמת המידה שלפיה מסתמכים ולפיה המשטרה מגישה או לא מגישה כתב אישום.
חשוב לדעת שלגבי שתייה ונהיגה חוקים קובעים שנהג שנתפס בשכרות, יהיה צפוי לעונשים כבדים, כמו קנס כבד, שלילת רישיון הנהיגה, ואפילו מאסר על תנאי או מאסר בפועל.

העונשים ייקבעו לפי החלטת בית המשפט ושיקול דעתו, כאשר בית המשפט יתייחס באופן מחמיר יותר לאדם שצרך הרבה מעל הכמות המותרת, ולכן ברור שעשה זאת בכוונה ובמודע. עם זאת, ייתכן שבית המשפט יקל עם אדם שנתפס נוהג בשכרות אך רמת האלכוהול שלו בדם הייתה רק קצת מעל המותר, ואז ייתכן שזה נעשה בטעות ולא במתכוון.

כמות מותרת של אלכוהול ונהיגה

לעניין כמות מותרת של אלכוהול ונהיגה, מדובר בכמות שמשתנה בין נהג חדש, נהג צעיר, ונהג ותיק. נהג חדש הוא נהג שקיבל את רישיון הנהיגה שלו בשנתיים האחרונות, והוא מתחת לגיל 24. כלומר, אדם שעבר את מבחן הרישוי בגיל 18, יוגדר כנהג חדש עד גיל 20. נהגים מעל לגיל 24 שעברו את מבחן הרישוי, לא יוגדו כנהגים חדשים.

נהג צעיר הוא נהג עד גיל 24. אם נחזור לדוגמא של אותו אחד שעבר את מבחן הרישוי בגיל 18, והוגדר כנהג חדש עד לגיל 20, כעת החל מגיל 20 הוא יוגדר כנהג צעיר, עד שימלאו לו 24 שנים. לאחר גיל 24, הוא כבר לא נחשב נהג צעיר.
ואכן, בכל הנוגע לענייני שתיה ונהיגה, יש הבדל בין הסוגים השונים של הנהגים. הרציונל הוא, שבגלל שאלכוהול פוגע בשיקול הדעת של הנהג במידה מסוימת, כתלות בכמות האלכוהול – אז ככל שהנהג מנוסה יותר וותיק יותר, אנחנו מניחים שיש לו יותר שיקול דעת והבנה של הכביש ושל הסכנות בו, ושבגלל שהוא מיומן אז יש לו מהירות תגובה טובה יותר – ואז נאפשר לו לצרוך מעט יותר אלכוהול. אבל, אם מדובר בנהג צעיר או חדש, מניחים שהם עדיין לא מספיק מיומנים ומנוסים על הכביש, ולכן לא מאפשרים להם לצרוך כמעט אלכוהול, שגם כך משבש את שיקול הדעת.

את נושא שתייה ונהיגה חוקים שונים מסדירים, כאשר עבור נהג חדש ונהג צעיר, רמת האלכוהול המותרת בדם היא לא יותר מ-50 מיקרוגרם. המשמעות בפועל היא שאין לצרוך אלכוהול כלל. מגבלה זו על שתיה ונהיגה חלה גם על נהגים מקצועיים, כלומר נהגים של תחבורה ציבורית, נהגים של משאיות כבדות ועוד. נהגים ותיקים, לפי חוק אלכוהול ונהיגה יכולים להיות עם 290 מיקרוגרם של אלכוהול בדם, לפני שייחשבו לשיכורים.

נתפסת בעבירת אלכוהול ונהיגה? חשוב לפנות לעורך דין תעבורה!

מכיוון שנהיגה בשכרות היא אחת העבירות החמורות ביותר, שכן יש בה אלמנט של קלות ראש, ושל סיכון חיי אדם – העונש על עבירה שכזו הוא חמור מאוד, וכולל הגשת כתב אישום ופתיחת תיק פלילי במשטרה. יחד עם זאת, מדובר בעבירה שיחסית קל לעבור עליה, אפילו לא בכוונה.
בגלל שישנה כמות מותרת של אלכוהול ונהיגה, ואין איסור גורף ומוחלט – נוצרים מקרים אפורים, בהם ישנה חריגה קלה מהכמות המותרת שלא בכוונה, ואז לפי חוק אלכוהול ונהיגה הנהג ייחשב כמי שעבר על העבירה.

לכן, חשוב מאוד לפנות אל עורך דין תעבורה מנוסה ומומחה, שיסייע להבין את התמונה המשפטית שנוצרה, ויוכל להעלות בשביל אותו אדם טענות חזקות ונכונות, שיקלו על עונשו ואולי אף יצליחו לבטל את כתב האישום. ובכל מקרה, עורך דין נהיגה בשכרות יוכל למצוא פתרונות שונים כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבורכם.

אם נתפסתם או הסתבכתם ואתם זקוקים לייעוץ משפטי של עורך דין נהיגה בשכרות, אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.

*הכתוב האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד תעבורה סירוב לבדיקת ינשוף, על כן, מי שמסתמך על האמור בו, עושה כן על אחריותו בלבד!

ידוע כי שתיית אלכוהול ונהיגה היא פעולה מסוכנת ביותר, שגורמת לתאונות דרכים ולפציעות ואבידות קשות. בכל הקשור לעניין אלכוהול ונהיגה חוקים שונים מסדירים את הנושא, וחשוב להכיר את המגבלות כדי לדעת להתנהל בתוכן בצורה נכונה, שתשמור על החיים של הנהג וסביבתו

הואשמת בעבירת תעבורה? אל תתמודד עם זה לבד. קבל ייצוג מקצועי ממומחי דיני התעבורה המנוסים שלנו. עם ניסיון של מעל 25 שנה ורקורד מוכח בבתי משפט ברחבי הארץ, נוכל לעזור לך להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית. קבל את העזרה המשפטית שאתה צריך עוד היום והימנע מקנסות גבוהים ונקודות ברישיון שלך או מעונשים כבדים אף יותר.

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא משפטי

שיטת הניקוד בגין עבירות תנועה
קיבלת בצמוד לקנס גם נקודות?

ניתן למחוק נקודות על מנת להימנע מסנקציות (אמצעי תיקון) המופעלות על נהגים שצברו אותן. ברוב המקרים ניתן למחוק את הנקודות באופן ודאי.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול
נהיגה תחת השפעת אלכוהול

שתיית אלכוהול מהווה את אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על ההסתברות לביצוע תאונת דרכים, מהסיבה הפשוטה שככל שריכוז האלכוהול בדם גבוה יותר, יורדת היכולת של הנהג לבצע פעולות פשוטות בנהיגה